Emma

Nytt år, nytt hår
Jag tror mindre och mindre på hela "new year, new me"-grejen. Vi har tillräckligt med press på oss; vi behöver inte pressas till att konstant bli bättre och bättre och bättre. Låt mig bara få vara och låt mig bara få känna mig okej. Men att se nyåret som en simpel nystart kan vara skönt, att säga hejdå till ett jobbigt år och välkomna ett nytt år med hopp. Det känns som att jag kan andas ut, på sätt och vis.
De första dagarna av året åkte jag och mamma till Erikshjälpen ett par gånger och lämnade in lite gamla möbler som vi tyckte förtjänade ett bättre liv än att bara stå undanpackade på vinden. Vi använde upp några kaffekuponger, som mamma hade en hel hög av i handskfacket i bilen. Kände mig inspirerad av de udda lampskärmarna och gamla inredningsdetaljerna i caféområdet av butiken. Mysfaktorn var hög.
Jag var på myskväll hos min gamla vän Linda. Såg Titanic på TV, skålade i bubbel, busade med hennes katt och njöt av ljuset från deras enorma julgran.
Dagen efter den fina kvällen så åkte jag och mamma till pappa, farmor, farfar och faster med en liten julplanta och ett nytt ljus. Fem år senare har jag fortfarande inte valt en gravsten åt honom. Tänk att det skulle vara så jobbigt att fixa en gravsten till sin förälder.
Städade lite på vinden med mamma och hittade flera av pappas gamla kalendrar. Han hade inte skrivit mycket mer än klipptider, joggingrundor och partykvällar på Hotellet. Detta värmde dock hjärtat lite. Antar att han blev kär i min mamma den 19e april 1987.
Myskvällar med mamma och Signe är det bästa jag vet.
"Julen varar än till påska."
Jag slog till. Jag gjorde det. Jag ingick ett long-term förhållande med håret som nu döljer min panna.
Hade bara denna ljuskälla just när jag fick för mig att ta en selfie av min nya frilla.
Här är en nyare, från idag, i mitt rum i London. Det känns väldigt ovant med lugg nu och jag ändrar mig konstant fortfarande. Ibland tycker jag att jag är söt i lugg och ibland tycker jag att jag ser alldeles för tidigt 2000-tal ut. Tror att det kanske är den runda formen som min lugg naturligt har som stör mig lite. Ska kanske testa att styla den på något sätt... Vad tycker ni?
Så, ja, jag är tillbaka i London nu. Så här har mitt rum sett ut hela helgen. Jag städade inte undan resväskorna förens idag, vilket ärligt talat är ganska snabbt gjort, jämfört med hur länge jag brukar lämna dom framme vanligtvis. Sedan använder jag ju också städning för att skjuta upp andra saker som jag behöver göra men som jag inte orkar ta tag i. Hälsosamt!
Nu ska jag dricka lite te, försöka planera min vecka och sedan sova. Borde ha tänkt på refrängen för flera timmar sedan, men men! Godnatt hörni!
#1 - Angelica Wåhlin

Verkar som en bra början på året ändå! Håret blev ju supersnyggt OCH det måste ändå kännas fint att få läsa i gamla kalendrar <3

Svar: Åh tack! Ja jag antar att det bara känns ovant än haha och ja, vissa grejer han hade skrivit i där fick mig och mamma att skratta så vi grät. Det var fint :)
Emma