Emma

20 foton: min födelsedag, tidig vår, låtinspelning och Misery Kids live
Allahjärtansdag var bara ännu en dag i år. Tror aldrig jag har gjort något speciellt den dagen, inte ens när jag har varit i ett förhållande med någon. Visserligen gick jag och mamma på bio den 14de februari 2015, dagen innan jag fyllde 20. Det var mysigt.
I år var min födelsedag på en fredag. Perfekt festdag alltså. Jag vaknade ändå klockan åtta på morgonen för att gå till skolan och ha en lektion; det var growldags och vi fick testa att "sjunga" en vers från en Arch Enemy-låt, något jag var långt ifrån bekväm med men det var coolt. Det var 14 grader varmt ute och säkert ännu varmare i solen. Efter lektionen åkte jag hem och satt på taket utanför köket med en drink.
Fåglar sjöng, flygplanen mullrade fram över mitt huvud, det var inte ett dugg kallt och jag kunde inte fatta att det var februari, att det var min födelsedag. Jorden brinner, vi värmer upp och förstör planeten och här njuter jag av vädret. Tro mig, jag kände mig skyldig över det innerst inne.
Födelsedagen i år var tusen gånger bättre än förra året. Förra året hade jag så mycket ångest att det nog alltid kommer hemsöka mig. Men i år kom flera av minna vänner och bekanta över till min del av London och drack drinkar med mig på barerna längs med Putney High Street. Tack till alla som kom, ni anar inte hur mycket det betyder för mig!
Mamma hade skickat present till mig med posten. Favoriten är alltid hennes gulliga handskrivna kort, men nu även...
...DVDfilmen "Unga Astrid" som handlar om Astrid Lindgren i hennes ungdom. Har velat se denna ända sedan jag fick redan på att den existerade. Nu behöver jag bara en bärbar DVDspelare, för datorer nu för tiden tycks inte ha såna inbyggda.
En kväll förra veckan var jag på pub quiz med en av mina flatmates och två av våra grannar. Jag hade på mig min Monki-kavaj. Grandpa chic kallar jag den här stilen.
En annan dag utmanade jag mig själv lite med min stil på jobbet. Blå ögonskugga och blå kavaj i två olika nyanser. Riskabelt.
Fredagen precis en vecka efter min födelsedag var det 21 grader varmt. Varning, varning! Detta är inte normalt. Påskliljorna blommade för fullt och jag hade letat fram solglasögonen.
Jag, Patrice och Matthew började spela in en akustisk version av en av mina låtar. Vi har mycket på gång just nu, men jag vill försöka ha den uppe på Soundcloud någon gång denna månaden, i mars alltså.
Senare samma kväll såg jag Misery Kids live. Även till detta gigget stod jag på gästlistan tack vare toppenkillen som spelar bas på den här bilden. Lyssna lite på deras låtar; jag kanske är lite biased, men jag tycker dom är så bra!
På söndagen körde jag på neon på jobbet. Jag hade även trimmat min lugg helt på egen hand samma dag. Det blev lite kortare än jag tänkt, men jag tror faktiskt jag gillar det.
Bobby tog med mig till Camden för att prova lite ofiltrerad Camden Hells öl.
En typisk chill kväll.
Vi stannade till för att låna toaletten inne på G.A.Y i Soho, på väg till Curry Thursday på Spoons.
Spoons levererar alltid. Vi nyktrade till av matkoman efter all curry och begav oss hemåt vid stängning. Jag vet inte om jag bara är gammal nu, 24 år, men att åka hem vid en rimlig tid och gå till sängs är så skönt.
#1 - Angelica Wåhlin

Stort grattis i efterskott!

Svar: Tack! :D
Emma