Emma

Det sitter i huvudet, inte på höfterna
#10YearsChallenge trendar på Instagram, Facebook och säkert några andra ställen också. Så vad gör en om inte hakar på trenden! Det känns lustigt att titta tillbaka på bilder så här; jag kan inte fatta att det gått nästan tio år mellan bilderna till vänster och bilderna till höger. Jag kan minnas hur det var i just det ögonblicket när jag tog varje selfie, jag kan minnas rummet jag befann mig i, situatuionen runtom mig, som om det var igår. Och nu tycker jag att den 14-15åriga tjejen på bilderna till vänster ser smal ut, fast jag vet att jag brukade tycka jag var tjock. Nu har jag inte vägt mig på iallafall ett år, för jag tror inte att din vikt ska vara ett mörkt moln som hänger över dig. Jag vet bara att sist jag vägde mig så vägde jag mer än jag någonsin gjort förut i mitt liv. Så jag är tjockare nu än jag var för 10 år sedan, men ändå tycker jag bättre om min kropp nu än jag gjorde då. Visar bara på att problemet sitter i huvudet, inte på höfterna. Jag älskar inte min kropp alla dagar och jag tycker inte alltid att den är snygg att se på, men jag tycker om den för att den fungerar och jag hatar den inte för hur den ser ut. Det sker inte över en natt, att av-lära sig självhat; jag kommer få jobba på det varje dag, säkert i resten av mitt liv, men det är viktigt och det blir lättare, sakta men säkert.
#1 - Angelica Wåhlin

Vad kul att kunna se tillbaka! För övrigt väldigt bra skrivet angående vikten <3

Svar: Tack, det kändes värt att ta upp!
Emma