Emma

Senaste secondhandfynden
Jag har inte vågat kolla på Marie Kondo och hennes program "Tidying Up". Har ni inte hört om henne så är hon årets städguru som Netflix har skakat fram. Hennes filosofi, om jag förstått det rätt, är att om du inte känner glädje när du håller i en pryl så är det inte meningen att du ska ha kvar den prylen i ditt liv och i ditt hem. Bara den sammanfattningen känns ganska träffande på något vis; jag oroar mig lite för att lyssna till Marie, testa hennes filosofi och komma fram till att jag inte kan göra mig av med någonting - eller lika skrämmande, att jag kanske gör mig av med allt jag har. Jag har redan varit iväg till Cancer Research med donationer mer än en gång. Men som vi alla vet så är det ju minst lika enkelt att fynda secondhand som det är att lämna in till secondhand. Så här har vi lite gamla grejer - nya för mig - som jag inte tror att jag har visat er än.
Stråväskor kommer kännas helt rätt även denna sommaren, visst? Jag gillar att denna ändå har en stadig ram och dom turkosa detaljerna är fina; jag ser fram emot att försöka matcha det med outfits, fast jag tror inte jag har något turkost i min garderob... En scarf kanske... Vanligtvis gillar jag inte väskor utan ett långt axelband, men jag är fast besluten att få det att funka ändå. Märket inuti säger att den är från Banana Republic, vilket lustigt nog bara påminner mig om Kim Possibles tjejkompis som jag har för mig alltid shoppade där. £10 gav jag i alla fall för den, om jag minns rätt.
£4 för fyra mysiga underlägg. Dom känns lite för små för att skydda någonting, men ränderna som går kors och tvärs över bakgrunden påminner om bordsskivan på farmors gamla köksbord. Någon som vet vad jag menar och kan namnet på upphovsmakaren eller stilen?
Om ni sett mina tidigare önskelistor så vet ni att jag har velat ha ett Wood Wick-ljus i evigheters evighet. Och inne på Royal Trinity Hospice hittade jag ett. £7 istället för originalpriset som brukar ligga runt £22. Fortfarande dyrt för ett ljus, men det sprakar ju så mysigt och jag tvivlar på att jag skulle hittat ett billigare någon annan stans. Det luktar underbart av kaffebönor och jag har redan eldat upp säkert en tredjedel.
Baskern fann jag på Cancer Research. Jag har tänkt att jag vill ha en neutralfärgad basker, men denna känns en aning trång på tyvärr.
Och så denna notice board. £5. Försöker skriva upp alla större saker jag har att göra varje vecka. Det är lite motiverande på något sätt.
#1 - Anonym

Är den inte grön då 😃 tycker jag iallafall 😂❤

Svar: Tjaa det kanske den är haha färg kan ju vara lite subjektivt 🤗❤
Emma