Emma

En kom-ihåg-lista snarare än en önskelista
Det känns lite som önskelista på önskelista, tårta på tårta, när jag fyller år så snart efter jul. Men vem gillar inte tårta på tårta liksom! Jag blir 24 jordsnurr gammal om två veckor. Jag har aldrig något bra svar på den obligatoriska födelsedagsfrågan "Hur känns det?", förutom att det känns lika overkligt varje gång att tiden går framåt så fort.
Vid varje prylfixerad högtid känner jag mer och mer att jag inte vill ha några presenter; om det inte är veganskt, om jag inte kan äta upp det och/eller använda och hellst inte lämna någon förpackning kvar - don't bother. Jag älskar vänner och familj som vill visa att dom bryr sig, absolut, men miljöpåverkan och överkonsumptionen och mitt plottriga prylfulla rum oroar mig mer än en utebliven present skulle göra.
Därför är detta - istället för en definitiv önskelista - en kul liten lista med inspiration och påminnelser till mig själv om saker jag tänk på ett tag. Och om någon vill bidra till något av detta så är ju det välkommet haha.
Bilder från Pinterest.
Jag har tänkt ganska länge på att jag skulle vilja ha en helkroppsspegel i mitt Londonrum så att jag kan planera och se hur mina OOTD (outfits of the day) ser ut. Men jag vill inte betala för mycket för den då jag inte vet om jag kommer kunna ta med mig den när jag flyttar i framtiden. Så jag har kollat på lite secondhandsidor efter stora speglar, men oftast är dom antingen dyra eller så måste jag resa i timmar för att hämta den - och jag har ingen bil. Om någon känner till en helkroppsspegel i London som behöver ett nytt hem - hit me up!
De stora flaskorna och tuberna med akrylfärg som vi hade i bildsalen på gymnasiet gör sig påminda då och då när jag får infall att måla. Jag skulle gärna ha ett gäng såna hemma hos mamma så att jag kan färdigställa några av mina gamla tavlor som står där och skräpar. Och kanske ett och annat skrap- och knivverktyg - som jag inte vet exakt vad dom heter.
Fortfarande suktar jag efter dessa röda DocMartens. Speciellt eftersom dom är på rea nu.
Jag skulle även gärna ha ett par högmidjade, sportiga, sköna mjukisbyxor som inte skulle vara restriktiva att chilla i, men som samtidigt skulle vara snygga att ha på sig ute bland folk. Insåg liksom att jag bara har kortbyxor att lounge-a i hemma och det kan bli lite kallt.
På sistone har jag hållit utkik i alla charity shops efter något fint keramikkärl att ha tandborsten i. Ingen lycka hittills. Eftersom britter inte verkar förstå att badrum behöver ventilation så måste jag ha något i ett material som inte kommer börja mögla.
Jag vill också boka några fotograferingar för att börja bygga upp en artistprofil och ha lite bilder att dela i samband med att mina låtar släpps. Känner ni till någon duktig fotograf med rimliga priser, hojta till!