Emma

På sistone: häst & vagn, jobboutfit, vegansk katsu och massa kaffe
Här kommer några bilder från den senaste tiden.
Jag hittade pumpkin spice kaffesirap och pumpkin spice kaffe på TK Maxx, min holy grail-affär som säljer ALLT. Tyvärr behöver jag en kaffekokare för det här kaffet, så jag ska "låna" mammas cafetiere nästa gång jag hälsar på henne i Sverige. Bifogad bild på den dagens frukost. Stekt ägg och avokado på mörkt bröd är bäst, men försökte mig på poached eggs, vilket är svårare än det låter.
Bara i England; två set hästar med ekipage travade förbi när jag väntade på bussen till jobbet. Jepp.
Kaffe innan jobbet. Billigaste svarta kaffet för innan löning är det knapert.
En jobboutfit. Tishan och kavajen är från Monki, och kjolen är från Topshop. Håret torkade platt, så ser lite tokig ut.
I torsdags hade jag en ledig dag, för en gångs skull. Tog en tur till mysiga lilla Waterstones kombinerade bookshop och café inne på Putney Exchange. Det är en enorm bokhandel med massa mysiga små anteckningsböcker och prylar.
Skrev några blogginlägg...
...med en underbar latte...
...och en falafelwrap som tyvärr var lite torr, men dom blir ju lätt det utan dressing.
Idag skulle jag ha varit på dejt. Ja, ni läste rätt. Men min dejtpartner tvingades skjuta upp dejten till ett senare tillfälle, så Agnes kom och muntrade upp mig med en tur i alla Putney's charity shops. Igår hade jag en fruktansvärd dag - fick nästan en panikattack på jobbet, så illa var det. En lugn kompisdag behövdes verkligen.
Vi testade även nya Wagamama på Putney High Street.
Jag valde bort min vanliga Yaki Udon och beställde en vegansk Katsu. Godaste på länge!
Efter lunchen blev det kaffe på svenska Blåbär. Personalen och atmosfären var så mysig att vi inte ville gå därifrån.
Som ni vet tar jag ju hellre kort på andra än låter dem ta kort på mig. Vill ändra på den trenden, för eran skull, kära bloggläsare.
Sojamjölksmustasch.
Vänner är det bästa i livet alltså.
#1 - Michaela

Vilken härlig blogg du har!

Svar: Åh tack! Glad att du gillar den!
Emma