Emma

Ny tatuering och ett hopp om ett humant Sverige
Det har varit ett par fullspäckade dagar nu det senaste, men mer om det kommer i senare inlägg. Jag har bland annat tatuerat mig. Det nyaste konstverket jag ville bära med mig var min stolthet och kärlek för mina hemtrakter, de Värmländska skogarna. För jag är stolt över hur vacker och utbredd vår natur är, jag älskar hur enkelt och fritt det är att kunna gå ut i skogen och bara existera i allt det urgamla och lugna. Jag är så stolt över vårat vackra landskap att jag vill visa det för andra, jag vill släppa in trötta och rädda människor och ge dem en fristad i vårt fredliga land; jag vill släppa in hoppfulla människor som drömmer om bättre förutsättningar och rättigheter för sina barn och deras framtid. Vi hjälper inte någon genom att så misstro och sedan peka finger när människor tvingas in i de snäva stereotypa ramarna vi har skapat åt dem.
Efter den här helgen kommer vi ha ett svar. Efter den här helgen kommer vi veta ifall svenska folket har röstat för att göra andras liv bättre utav vänlighet och gemenskap, eller ifall svenska folket har röstat för att göra andras liv svårare utifrån sin egen rädsla och egoism.
Det är mycket munhugg mellan politiska block nu i dagarna. Idag, söndag, är det val. Idag vill jag inte på något sätt säga åt er vad ni ska eller inte ska rösta på - jag vill lita på att ni gjort tillräckligt med research för att veta vad ni gör. Vi gör alla vad vi tror är bäst för vårat land - vi är inte så olika där. Men jag ber er att hålla koll på vad ni röstar på, så att ni inte ger makt till någon som gör vad som är bäst för dem själva.
#1 - Angelica Wåhlin

Jättefin tatuering!

Svar: Tack! Jag är så nöjd! Nästa fråga blir om jag ska fylla i dom med färg eller om dom är snyggast så här. Vad tycker du? 😊
Emma