Emma

Mer vintage, en middagsdejt och några oplanerade drinkar
Jag vill inte tänka på riksdagsvalet och politik överhuvudtaget just nu. Så här kommer något annat!
För en vecka sedan, innan mamma och Josefin var här, innan gigget, musikalkvällen och tatueringen, så var jag och Agnes på en till Vintage Kilo Sale i Peckham.
Jag var för upptagen med att skutta från ställning till ställning med vintagekläder, så jag glömde ta kort. Men här har vi ia alla fall några från efteråt. Och eftersom jag känner mig obekväm framför en kamera, så fortsätter jag att bara lägga upp kort på annat, som fina Agnes tex. Imorgon ska ni få se vad jag hittade på vintagemarknaden.
Vi strosade runt en stund...
...och tog bussen ända till Greenwich, där vi var på Agnes födelsedag.
Skeppet stod kvar.
Vi hamnade på härliga Zizzi vid Greenwich-piren. Rekommenderar absolut!
Titta vad fint! Älskar färgerna och de olika materialen och kaklet och den typ grekiska havskänslan. Jag satt och glodde rakt in i elden i den där ugnen och myste.
Hylla över våra huvuden som påminde mig om ett gammalt tåg.
Det är svårt att äta vegetariskt så ofta som möjligt när det finns något så underbart gott som skaldjurspasta.
Agnes pojkväns kommentar; "Doesn't she know how to look at a camera?"
Efter den tidiga middagen strosade vi runt lite och hamnade mitt i flera secondhand och vintagemarknader där privatpersoner hade dragit fram och dammat av vad dom hade att sälja ur sina skrymslen och vrår. En kvinna stod och sålde högar med Levis jeans - vissa av modellerna hade aldrig ens sålts i butik. Vad jag hittade där får ni också se i nästa inlägg.
Efter en lång busstur tillbaka hem till Putney så mötte jag upp Josefin som skulle bli min rumskompis igen för en vecka medans hon väntade på att få flytta in i sin nya lägenhet.
Vi tog och invigde nya Spoons med en första öl på uteserveringen; dom har verkligen lagt Spoons vid ett perfekt läge, precis vid kanalen, med utsikt över solnedgången.
Senare hamnade vi på Be At One, en av pubbarna som vi missade på vår förra pubcrawl.
2 för 1.
Josefin tindrade lite, killarna vid bordet bredvid pratade lite med oss och för en stund glömde jag nästan att jag mår skit. Det var en fin dag. Tänk att jag har så bra kompisar ändå.