Emma

Tidig morgon, en kändis och lite Sverige i London
20 grader varmt och bländande sol. Det var vädret som infann sig likt magi över London idag. Inte alls så höstigt som jag vill ha det i oktober. Jag var klädd i kappa och halsduk, för det regnade härom dagen och jag har känt mig konstig i halsen i två-tre dagar och jag vill inte bli sjuk. Men jag svettades så det blev till att bära allt istället.
Jag vaknade tidigt, eller ja, tidigt för mig i alla fall, då jag oftast jobbar sena shift - vill inte ens bli påminnd om 8am-lektionerna på skolan hemma i Sverige. Ryser av bara tanken. Jag jobbade i alla fall ett extrashift idag från 10am till 2pm. Någon dryg timma innan jag skulle sluta kommer det in två damer och en yngre tjej som ber mig om hjälp med att hitta ett par byxor. Jag springer ut på lageravdelningen och letar storlekar. Plötsligt dyker min manager upp och säger att jag måste vara extra snäll mot kunden jag hjälper för hon är en kändis. Det klickar inte alls i mitt huvud vem hon är... förens jag går tillbaka till provrummet och inser att det är Twiggy. Alltså, ni anar inte hur nervös jag var. Helt sjukt. jag vill inte skryta eller dra kändiskåta galningar till våran butik, men jag var bara tvungen att berätta. Jag tror inte jag har träffat en mer känd person någonsin i mitt liv. Jag träffade Martin Timell på någon offentlig grej som pappa tagit med mig på när jag var en liten skrutt, men jag var rädd för honom redan då och med vad vi vet nu så skulle jag inte säga att han är värst imponerande. Men Twiggy... Jösses... Jag är lite star struck fortfarande.
Efter jobbet var jag till svenska ambassaden vid Edgeware Road.
Jag behövde en underskrift att skicka till mitt försäkringsbolag. Så nu har ambassaden bekräftat att jag lever haha.
På vägen tillbaka till tunnelbanan kikade jag in på en av Totally Swedish butiker. Det är mysigt att gå där inne och känns lite som en lanthandel. Dyrt dock, men det förstår en ju också.
Underbara byggnader att titta på på vägen.
På väg hem.
Detta fick jag med mig från Totally Swedish. Kanske ingen big deal för er som bor i Sverige, men för mig är detta så mysigt!
Funderar på att ta ett bad och dricka kaffe ur min Snövit-mugg. Jag är stentrött dock och måste laga middag så vi får se hur dagen slutar.
#1 - Angelica Wåhlin

Men WOW, Twiggy?!!! Tillåt mig vara lite starstuck i några sekunder

Svar: Haha samma här!
Emma