Emma

Secondhand-tisha, räkpasta och låtskrivande
Jag är sjuk. Skulle ha jobbat idag men har känt att en förkylning varit på G i några dagar nu. När jag jobbade igår kändes det som att jag skulle tuppa av från yrseln; jag trodde nästan att jag hade feber. Idag vaknade jag med halsont och min röst var nästan helt borta. Så jag kontaktade världens bästa assisstant manager och förklarade situationen. Även när jag har en legitim anledning till att missa jobbet en ynka dag, så känner jag mig ändå dum - som om jag skulle bli frisk av att gå till jobbet just nu. Men den logiska delen av hjärnan säger åt mig att det är okej, att jag bara skulle bli mer sjuk av att köra på som vanligt. Jag försöker verkligen lyssna på logiska Emma ibland.
På sistone har jag jobbat, nästan varje dag. Lediga dagar, efter uni dom dagarna då jag haft lektioner, extra shift efter att mina vanliga shift varit över och jag skulle ha gått hem. Här stod jag sent en kväll efter ett shift och väntade på bussen hem.
Vädret är irriterande oberäkneligt. Jag vill bara ha höst och röda löv och myskyla så att jag vet med säkerhet hur jag ska klä mig om dagarna. Men oftast börjar dagen kallt, sedan blir det sommarvärme tidigt på förmiddagen och efter det händer det att det regnar också, bara för att liksom.
Weekday's Zeitgeist-tishirts säljer alltid slut på två röda sekunder, så denna hittade jag hos en privatperson på Depop. Andrahand är ändå bäst!
I fredags hälsade jag på min gamla polare Bobby i hans nya lägenhet. Han lagade räkpasta åt oss...
...och sedan hjälpte han mig färdigställa två av mina låtar. Jag är så peppad på att spela in dem med ett fullt band och sedan dela dem med er!
Så idag är jag alltså hemma och vabbar mig själv. Gjorde gröt med IKEA-sylt och halsläkande te till sen frukost. Vi får se om jag orkar äta något mer. Jag har inte tid att vara sjuk. Åh just det, skåda min äkta Disney Snövit-mugg, även den secondhand fast från Ebay.