Emma

Vintage och BBQ
Det är mycket nu för tiden, ni vet. Jag är trött jämt - de senaste nätterna har jag inte somnat förens vid 5am. Min dermatillomani blir bara värre; det är jobbigt att skämmas över såren på sina armar, speciellt på sommaren när det är för varmt för att klä sig i långärmat men en gör det ändå. Jag saknar och gråter och stänger ner hela kroppen känslomässigt - i den ordningen, om och om igen. Jag känner att jag blir tjatig när jag insisterar på att skriva till vänner vid varje sammanbrott. Ni vet, the usual. Tydligen är jag inte så bra på hela den här "göra slut"-grejen.
Upptäckte att det inte blivit något nytt inlägg här på en vecka, och ju längre tid som gick desto svårare kändes det att komma tillbaka. Här har ni i alla fall lite bilder från förra söndagen. Jag har jobbat var och varannan dag också.
Jag och Agnes var på en till Vintage Kilo Sale. £15 / kg.
Det var svårt att rensa ut plagg att lämna kvar. Vi fick så många re-make idéer när vi gick runt och tittade; polotröjor att klippa av, kjolar att sy om. Blev ännu mer taggade när vi såg några re-sellers köpa fulla sopsäckar med kläder.
Så här betalar du på en Vintage Kilo Sale; du dumpar alla plagg i en sån här lila tunna, dom väger det och så betalar du utifrån vikten. Nu har dom även börjat ta betalt för sina lila påsar och uppmuntrar alla att ta med sig egna kassar, vilket jag tycker är toppen; mindre plast på planeten, tack!
Min väska från Monki är ju helt fenomenal; den rymmer allt! (Peppar peppar haha) Det blev mycket vintage, som ni ser.
Jag hade letat efter en Hawaiiskjorta. Dom på Beyond Retro var lite för dyra och för små i storlekarna. Letade som en galning i söndags tills jag hittade denna - den till synes enda Hawaiiskjortan på hela stället. Kjolen är också ett fynd! Vill ni se allt jag hittade så lämna en kommentar nedan!
Samma kväll var jag bjuden till Bobby på BBQ. Han flyttar från London under sommaren, så denna kvällen var som ett litet "vi ses".
Jag hade med mig egna vegoburgare till mig själv.
Bobby hade gjort egna burgare med Babybells i mitten, kalkonburgare, samt köpt "backup burgers" - just incase.
Vi lyssnade på finvinyl och drack vin i den brittiska kvällssolen. Önskar varje dag kunde vara så mysig.