Emma

Vardagslistan
Jag vet inte ifall ni har märkt men jag försöker komma tillbaka in i min gamla vana att skriva om min vardag mer, trots att den är ganska mycket det samma jämt. Förutom nu då kanske, eftersom det var min födelsedag denna helgen. Men jag blev väldigt besviken på lördagen; kortfattat så dök folk inte upp för att fira min födelsedag och det slutade med att jag kände mig som en idiot som ens hade försökt. Jag vet att ens onlinekonton "ska" utstråla glädje och handla helt om roliga saker, men som jag sagt tidigare så ljuger jag inte på min blogg. Hur som helst så vill jag bara lämna den här helgen långt bakom mig. Och vad är då bättre än en måndag för att känna att en har fått en ny start!
Hittade denna listan hos Elsa.
 
Jag har inte tagit några kort på ett tag, så här får ni en gammal bild ur arkivet; tre av mormors katter på trappen utanför hennes hus.
 
Något jag värderar högt i min vardag:
Eftersom det är morgon - sen morgon men morgon för mig ändå haha - nu när jag skriver detta, så har jag bara en sak i huvudet; när jag vaknar hos Charlie så går han alltid upp före mig och gör kaffe åt oss. Det är en så himla fin start på dagen. Han är så himla fin.
 
Det här äter jag till frukost:
Om jag inte har några lektioner att skynda mig till, då kan jag ofta ta lite mer tid på mig att gå igenom hela frukostritualen. Ska jag välja så gör jag gärna en smoothie med yoghurt, banan och jordgubbar, bagels med mjukost och skivad avokado, kaffe, juice, kanske några kokade ägg.
 
När går jag och lägger mig:
Jag vill gärna säga att jag går och lägger mig runt elva, men min hjärna stänger inte av vid den tiden. Det händer så himla ofta att jag har legat där och försökt somna... men så har jag fått en idé som jag bara måste skriva ner eller spela in.
 
Saker som står på min tråkiga vardagliga to-do just nu och som jag aldrig gör:
Plugga notläsning. Jag behöver göra det varje dag, men det blir aldrig av för det finns så mycket annat som jag behöver göra och som jag också hellre gör. Jag behöver även träffa mer människor, inte vara ensam så mycket som jag är, men... Ja.
 
Det här äter jag till lunch:
Det beror på vad jag gör den dagen och vart jag är. Ofta blir min frukost brunch istället.
 
När jag går upp:
Om jag har lektioner så börjar dom ofta 10:30 på förmiddagen och då försöker jag gå upp vid 8.
 
Jag går till jobbet/skolan:
Som sagt, på tisdagar och fredagar har jag min första lektion 10:30 så då går jag hemifrån klockan 10. På torsdagar har jag bara en lektion, klockan 15:30.
 
Jag kommer hem:
Tisdagar och fredagar slutar jag klockan 4. Se, det blir svårt att förklara min vecka när jag inte har ett vanligt måndag till fredag, 9 till 5 gig.
 
En vanlig vardagsmiddag:
Jag gillar att laga gôttfärssås; mammas köttfärssås fast med vegetarisk färs istället för kött.
 
Vad jag gör på vardagskvällar:
Beroende på vad jag gjort under dagen så tar jag det antingen lugnt, lyssnar på podcasts och lagar middag, eller så försöker jag skriva på mina låtar och komma någon vart med det där.
 
Har jag söndagsångest:
Inte precis. Jag har min beskärda del ångest, men eftersom jag inte har lektioner på måndagar så är inte min ångest specifikt tilldelad söndagar haha.