Emma

Kom hjärtans fröjd
Den här dagen på året - alla hjärtans dag - känns lite extra mobbad jämfört med alla andra högtidliga dagar. Och självklart är det en relativt ytlig sak att sätta ett datum på att vara snäll och fin mot dem en älskar, och hetsköpa någon present till varandra i sista minuten för att det känns som att en måste (om en inte har lite egen självbehärskning så klart). Jag måste erkänna att jag faktiskt avskyr alla sliskiga, amerikanska dramakomedier där killen "får" tjejen och vänninorna slåss om det perfekta bröllopsdatument; ett typiskt exempel är filmen som bokstavligen heter "Valentines Day". Ryser i mig av illamående när jag tänker på att någon får betalt för att skriva så fruktansvärt värdelösa filmmanus.
Men det verkar ha blivit populärt, tufft liksom, att hata alla hjärtans dag, oavsett om en är singel eller ej. Ska vi vara ärliga så är ju människor ganska simpla och behöver påminnas ibland om att livet är kort och att vi borde visa vår uppskattning mer. Med alla krig och hemskheter som pågår i världen, så är ju inte en kärleksdag den sämsta uppfinningen någonsin. Som Fanny Åström twittrade;
"Killar som inte firar alla hjärtans dag pga 'fånigt med särskilda dagar om kärlek'... Försök inte, alla vet att ni inte jobbar med kärlek någon annan av årets dagar heller. / Kvinnor visar kärlek genom vardaglig omsorg och män genom godtyckliga 'romantiska' gester. Därför kan jag tycka att de män som haft den stora lyckan att lägga händerna på en kvinna de inte förtjänar kan ta sig i kragen en gång om året och uppvakta henne på alla hjärtans dag."
Kunde faktiskt inte sagt det bättre själv. Du är så klart inte tvungen att sälja din själ och liksom "buy into" hela konsument-delen av den här dagen. Du behöver inte ställa till med en hatfest bara för att du är singel, oavsett vad media säger. Du kan dock visa din uppskattning för någon i ditt liv som du älskar; din partner eller kanske en vän, en familjemedlem, dig själv. För några år sedan gick jag och mamma på bio på alla hjärtans dag; det var premiären av Only Lovers Left Alive och tydligen var vi dom enda i min lilla hemstad som ville se den, för resten av salongen var tom. Det var jättemysigt! Igår ringde jag och beställde blomsterbud till min mamma.
Här har ni min lilla alla hjärtans dag i bilder!
 
Det är ännu för kallt och ruggigt för klänning, tycker jag, men jag ville åtminstone ta fram denna och drömma om sommaren då jag tänker ha den på mig jämt. Asos börjar mer och mer bli min favorit bland onlinebutiker.
 
 
 
Jag skulle ju inte vinna någon tävling i nagellacksmålning, men för en gångs skull gjorde jag naglarna lite fina. Dom behöver en omgång färg till, men jag struntar nog i det. Det gör mig glad att se dom så färgglada ändå!
 
Jag åt en sen och liten frukost bestående av gröt och te.

 
Jag fick lite bråttom, men föreställ er denna cut-crease ögonskugga med eyeliner och fina lösögonfransar. Hur tusan tar folk bra närbilder på sitt smink?
 
Efter en lång och lugn förmiddag hemma, tog jag nycklarna och gick ut för att möta Charlie som jobbat hela dagen.
 
Jag fick både alla hjärtans dags-kort och födelsedagskort och presenter, för att han var så himla ivrig att ge mig dem. Vad jag fick i present får ni dock se imorgon! Jag älskar att få kort från honom för han skriver så fina grejer och översätter så bra, fast han knappt kan svenska än (tror han fuskar och googlar, men det bryr jag mig inte om). "Elefanter är bättre än ostiga kort." Referens till att framsidan kortet är en målning av en elefant istället för ett "cheesy" kort.
 
Ps. Mamma fick mina blommor tillslut! Jag hade jätteproblem ett tag för alla blombud online påstod att dom inte levererar till just min stad, så efter många om och men lyckades jag ringa till blomsteraffären hemma i min stad i Sverige och dom hjälpte mig med min beställning. Tusen tack till dom!
 
#1 - Anna

Så bra skrivet Emma ❤ Älskar dig...och blommorna jag fick 😇 Överraskning ! 😍

Svar: Tack mamma! Älskar dig med! Haha ja vilken tur att dom kom fram :D
Emma