Emma

Retro-restaurang, en katt med ett jobb och några loppisfynd
Mamma gav mig två par skor som hon fått av min moster någon gång - eller, gav och gav, jag frågade om hon skulle ha dom och hon sa nej. Jag gillar dom tjocka, utsvängda klackarna och sjuttiotalskänslan med ormskinn och svart sammet. Ormskinnskskorna är nästan lite trånga men jag tänker inte bry mig om det.
Igår tog vi en biltur upp och ner i Värmland. Vi stannade till vid det här huset som var fullt av loppisprylar, på Ekebacken i Djupviken, ägd av ett gulligt gammalt par som bjöd på godis och mysiga samtal om gamla grejer.
Vi missade lunchtiden på Esthers, men på övervåningen fanns en liten butik som styrdes av den här myssjuka katten.
Jag ville inte lämna den haha.
I Töcksfors shoppingcenter åt vi hamburgare - jag; vegetarian style - på Joe's Diner. Det var gott men dom slår ändå inte Shake Shack och Ed's Diner i London. Saknade en coffee shake.
Mätt som en plätt efter denna rätt.
Här har vi mina loppisfynd från Ekebacken.
En väldigt liten kaffekokare som jag fick gratis (?!), två små mjölk- och gräddkannor, en ljushållare i saltsten, en kul gammal klädhängare och en visp som jag faktiskt behövde.
Ett stycke Du Cuir-väska som är mycket mer mörkröd, trots att den ser brun ut på bilden, och en somrig stickad väska som känns vintage och 2018 på samma gång. Allt detta gav jag bara 60 kronor för!
Myste i soffan hela kvällen, med Signe kurrandes i mammas knä.
#1 - Frida G Svensson

VIlka fina och braiga loppisfynd! <3

Svar: Tack! Ja, jag är så nöjd med dem :D
Emma