Emma

En liten önskelista, julen 2017
Okej så jag har gått runt ett tag och känt mig stressad och bara tänkt att allt jag önskar mig i julklapp är att någon ska betala min hyra och mina räkningar och alla mina studieutgifter och lån. Det är fortfarande sant, jag önskar mig fortfarande det i julklapp. Men för att fylla på den här bloggen med lite roligare inlägg så tänkte jag att jag ju kan visa er ett par materiella saker och ting som jag törstar lite efter; jag gör ofta den där grejen där jag surfar runt på internet, klickar "lägg till i korg" på en pryl och tittar på den ett tag innan jag stänger ner sidan utan att faktiskt köpa någoting alls (det spar ju på plånkan, men det är ju himla fånigt att ha digitalt fönstershoppande som hobby). Ärligt talat behöver jag knappast allt detta i julklapp; för mig räcker det om någon betalar min tur-och-retur flygbiljett hem så jag kan mysa med mamma på julafton. Så om inte annat kan kanske det här icke-sponsrade inlägget ge er lite inspiration i alla fall, kanske till er själva eller i julklapp till någon ni tycker om.
 
  • "The Sisterhood Saints - full collection poster" av Elin Sandström. Jag är lite kär i det här konstverket alltså. Konstnären är en jätteduktig kvinna och såna vill en ju supporta! Kvinnor alltså!
     
  • Behringer högtalare, MS40 eller MS20 eller någon annan sort (har inte riktigt bestämt mig än, om ni har tips på några bra högtalare så kommentera gärna och berätta). Det här är den grejen som jag nog faktiskt behöver för att bättre kunna spela in musik i mitt sovrum. Eftersom det är Black Friday över hela internet idag så kanske jag köper dom själv... (Uppdatering: jag köpte dessa, MS20, på rean till mig själv med hjälp av £10 som jag fick från mitt uni.)
  • Muminböcker. Ja alltså, de Muminböcker jag inte redan har. En vill ju gärna stoltsera med hela samlingen så klart! I min bokhylla står redan Farlig Midsommar, Kometen Kommer, Muminpappans Memoarer och Trollvinter. Ja jag är ett stort barn säger jag ju haha.
       

  • Nikon D5100 Digital SLR kamera eller Canon EOS 80D kamera eller... Ja jag vet inte vad som är bäst (billigt, billigt är bra), men jag vet att en kamera med LCD skärm som går att vända på vore kul. Jag har en Nikon D3000 just nu som jag tycker om (att jag fick den av mamma och pappa på min konfirmation kanske väger lite också). Men jag kan inte ta bilder på mig själv då skärmen sitter där den sitter, en funktion för att förstora från viewfindern till displayen kan ni ju glömma och det går inte att filma med den. Ja jag vet helt enkelt inte, jag är ingen expert haha. (Hjälp!)

 
  • Och till den skulle det ju vara najs med en liten fjärrknapp så att jag kan ta bilder själv utan att vara i närheten av kameran.
 
  • Diverse andra böcker jag är sugen på just nu inkluderar; Milk And Honey av Rupi Kaur, The Sun And Her Flowers också av Rupi Kaur, The Perks Of Being A Wallflower av Stephen Chbosky (inte ofta jag är intresserad av manlig konst nu för tiden!), Flickan Och Skammen av Katarina Wennstam, och Det Kallas Kärlek av Carin Holmberg. Jag har några till på lut men då skulle den här listan aldrig ta slut. Ha! Ett rim!
     
 
  •  HP Sprocket, en händig fotoskrivare! Printa direkt från mobilen! Behöver jag ens säga mer? Det finns visserligen flera olika varianter av smidiga mini-fotoskrivare till mobiler, allt eftersom det blir mer populärt, men nu råkade jag köra på just detta märket till listan.

 
  • Tatuering. Alltid, "bara en till" tatuering. (Och jag vet vad du kommer säga, mamma, "INTE en tatuering till!" haha.) Även om jag så gärna vill fylla i trädet på ryggen och kvinnan på högerarmen (vars skapare jag inte kan få tag på, så jag vet inte vem som skulle kunna fylla i dem), så vill jag nog att min nästa tatuering ska vara Måns tassavtryck på insidan av min ena överarm, där han brukade sova varje natt med min arm runt sig. Min gamla misse Måns gick bort den här sommaren och jag saknar honom så mycket.

     


  • Touch tablet + penna att koppla via USB till min laptop, för att digitalisera min konst och skapa ny konst direkt på min dator. Jag känner ofta att jag skulle vilja göra flera olika versioner av en bild jag ritat, eller kanske klippa ut delar av en bild, men att skanna in den och försöka få till rena linjer och kanter i Paint gör inte riktigt min vision rättvisa.

     
#1 - emelie jonasson

En helt okej önskelista 😁 fast ja om man fick någon att betala hyran och alla studielån så hade det varit godkänt också.

#2 - emelie jonasson

En helt okej önskelista 😁 fast ja om man fick någon att betala hyran och alla studielån så hade det varit godkänt också.

Svar: Eller hur! En paus från vuxenlivet liksom. Vad står på din önskelista? :D
Emma

#3 - emelie jonasson

på min önskelista.. en box med alla disneyfilmer på dvd och en dvd-spelare :P barnsligt värre men helt perfekt. ^^

Svar: Haha jag gillar det! :D
Emma

#4 - Anonym

Blir INGEN!! mer tatuering...😯 Kram mamma ❤

Svar: Hahaha visste väl att du skulle säga så ;) ❤
Emma