Emma

Vintage weekend
Regnigt i London. Jag hade bara en lektion på morgonen och efteråt käkade jag frukost på Spoons med Wencke, Neringa och Nancy. Efter det tog jag tunnelbanan tillbaka till Putney. Tänkte ta bussen vidare hem men av någon anledning vandrade jag längs gatorna istället. Det duggregnade bara lite. Pratade i telefon med mamma, strosade i affärer och öppnade ett bankkonto hos Lloyds Bank, bara sådär, huxflux. En kvinna med ett varmt leende hjälpte mig komma igång med allt det där bankkontorelaterade. På ett eller annat vis kom det sig att jag nämnde pappas bortgång. Hon frågade när det hände och jag svarade. Hon blekagade sig och jag bet hårt i insidan av mina kinder. När allt var klart och jag var på väg att gå, tog hon min hand och sa att hennes pappa hade gått bort samma år. Jag vet fortfarande inte vad som är det lämpliga eller "rätta" sättet att reagera när det här kommer upp i en konversation. "It's funny, the day you lose someone isn't the worst. At least you've got something to do. It's all the days they stay dead."
 
Måste i alla fall säga att Lloyds är den enklaste och trevligaste banken jag har varit hos sedan jag flyttade hit, ifall ni undrar.
 
 
Tog en latte inne på Putney Exchange. En äldre, asiatisk man i frack stod mitt i köpcentrat och spelade fiol. Det var trivsamt.
 
 
Fick mig tre böcker för cirka £5 på British Heart Foundation Second Hand.
 
 
Idag, lördag, har jag och Wencke varit på en vintagemarknad på York Hall i Bethnal Green. Man plockade sig en påse och sedan betalade man en viss summa per kilo. Så kul! Vann 20% av priset i en instagramtävling, så jag måste nog säga att det var en lyckad utflykt.
 
 
 
 
 
Satt sedan en stund på veganska The Gallery Café.
 
 
 
Lite kaffe på det va!
 
 
Tom och Bobby. Senare på kvällen, inne i centrum.
 
 
Var till Shoreditch, tillbaka till The Workshop där vi var med Josefins kompisar. Chris och hans syster anslöt sig. Kollade in tre band. Första bandet var en kille från BIMM. Bilder föreställer sista gruppen. Dom var alla så fruktansvärt bra.