Emma

Vi fann skelett i Westminster
Låt oss fortsätta med min lilla summering av de senaste månaderna. Jag försökte allt jag kunde att tvinga min hyacint att fortsätta leva - ända tills nyligen när min mamma sa att den ville dö, att det var meningen att den skulle tyna bort och vila tills vintern när den kommer tillbaka. Ja, du lär dig visst något nytt varje dag.
Och jag har bomullspåsar till frukt och grönt när jag går och handlar, vilka jag glömmer bort att ta med mig konstant. Men ändå plastvägrar jag så gott det går.
I maj firade vi en av mina bästa vänner, Bobby, som fyllde år. Vi tog några drinkar på ett tjusigt ställe i Hampstead. Tips till er som läser!
Kvällen toppades av massa fina kompisar på World's End och Underworld i Camden.
Ett annat tips är Jimmy's World Foods i Wimbledon. Buffet från alla möjliga kulturer. Vi är lite stammisar där vid det här laget.
Jag mötte upp Josefin på The Fiddler's Elbow för ett gig organiserat av hennes pojkvän. Vem gillar inte after-work.
Selfies med Josefins egen autograf på toaväggen.
Tips nummer tre; Guinness smakar godare om du låtsas att det är kallt kaffe.
West London är ett tjusigt område, men vi har fortfarande klotter här och där. Av någon anledning gör det mig inte så mycket när klottret är anti-Brexit!
"Brexit was sold to you by liars!!!!!"
Förresten! Följ min otroligt duktiga vän Agnes nya instagram thriftflopp där hon postar sina egensydda, broderade, superfina skapelser - som dessa blommor på hennes Kånken.
Liten snabb bild på det knasigaste pubnamn jag sett hittills. Britterna är ju pubexperter, men fiskar och garnnystan är väl ändå två saker som inte har något som helst gemensamt.
Agnes och jag var tillbaka till House Of Vegan i slutet på maj.
Med oss den dagen hade vi Agnes pojkväns syster och hennes familj. Värdlens sötaste ungar - och det säger en hel del när det kommer från någon som inte ens vet om hon gillar barn haha.
Vi två var även till The Toy Shop den kvällen. Kändes vuxet på något vis. Alla fönstren stod öppna för att vädra ut den varma försommarluften och barerna var fullpackade med människor.
Efter en noga titt på menyn...
...blev det en varsin Lady Godiva; vodka, passionsfrukt, persika, prosecco och ätbara blommor.
Veckan efter promenerade vi i soliga Westminster. Varsågoda; obligatoriska turistbilden av The London Eye - och jag är inte ens turist.
Det var ebb i Themsen och folk vandrade nere på sandbanken.
Vi passade också på.
Vi plockade snäckor och gamla korkskruvar och låtsades att dom var flera hundra år gamla. Agnes snöade dessutom in helt på alla skelettbitar vi fann varannan meter. Vill inte ens tänka på vem dom kan ha tillhört.
Avslutade kvällen på Tibits; en vegansk buffet där du betalar utefter vikten av maten på din tallrik - kändes inte helt okej, men så var det. Kul med veganskt i alla fall! Och kul att testa en ny resturang.
Älskade sötpotatisen och curryn.
Sedan var det huxflux plötsligt juni.
Vi tog en cider på mitt tak och levde livet.
Tänk om alla kvällar kunde vara så fina.