Emma

Våga klättra träd och kasta sig ut i luften
Agnes fyllde 25 förra månaden. Planen var att vi skulle Go Ape; klättra i en sorts hinderbana byggd högt uppe i träd. På hennes födelsedag ösregnade det tyvärr så vi bokade om. GoApe har locations över hela Storbritannien, men igår var vi till den i Battersea Park nära Clapham. Agnes frågade mig på vägen dit ifall jag är höjdrädd. Jag ville kunna säga nej - det enda jag kunde relatera upplevelsen till var när jag och mamma flög paraglider 200 meter upp i luften efter en båt på Cypern för massa år sedan -, men jag svarade bara: "fråga mig igen när vi är uppe i träden".
All personal undrade om vi hade bokat rätt bana; tydligen skulle vi gå 1timmarsbanan som var till för små barn, men jag skulle snarare kalla den en nybörjarbana, i jämförelse med 3timmarsbanan som slingrade sig runt träden ännu högre upp. Förutom att några av hindren var anpassade till barn storleksmässigt och kändes lite trånga eller i vägen för min längd och vikt. De läskigaste bitarna var de plankor som inte satt fast i varandra utan svingade fram och tillbaka när vi gick över dem mellan träden. Men att åka fram och tillbaka på en zipline - linbana - var inte så farligt som jag trott det skulle vara; tyvärr verkade även den anpassad för någon lättare än mig, men dom sekunder jag flög fram i luften var härliga.
Vi fick inte ta med oss mobiler upp i träden, så de enda bilderna jag har att visa er är dessa efterbilder; svettig och fortfarande med selen runt lår och midja, tågresan och klistermärket jag fick.