Emma

De sista dagarna 2018
Här kommer mina sista bilder från året som gått.
Tidigare i december bytte jag och Agnes julklappar.
Jag fick tre underbart doftande veganska badbomber från Lush. Butterbear, Ickle Baby Bot och Dragon's Egg.
Gissar att Agnes blev nöjd med kokboken; hon bläddrade dregglandes igenom varenda recept i alla fall.
Vi var runt i lite charity shops i Wimbledon också, innan vi sa hejdå för året.
Jag hittade ett kaffefilter i porslin och första boken i A Song Of Ice And Fire-serien. Game Of Thrones, ni vet.
Jag blev även bjuden på lite julmys hemma hos Patrice.
Förkylning och allt.
På julafton gjorde jag vad jag kunde för att inte vara ledsen över att jag var ensam.
Relaterar mer och mer med Grinchen ju äldre jag blir haha.
Den tjugoåttonde december flög jag äntligen hem till mamma i Sverige för lite julledigt.
Soluppgången störde min obekväma sömn, men jag klagade inte.
Efter två timmars väntande på stationen i Göteborg satt jag äntligen på tåget.
Allt var frostigt och fint.
Signe surade som vanligt över att jag hade varit borta så länge.
Fåglarna hade fått en julgran dom med.
Så fint med domherrars röda fjädrar som lyser upp vintern.
Minns ni när en var yngre och tog sådana här suuupernära bilder på allting?
Vi var ut på landsbygden och sa god jul till mormor och morfar.
Mycket soffmys.
Puss.
Julgranen blev pyntad tillslut den med.
Och klapparna slogs in.
Mammas kräftstjärtssoppa går hem varje nyårsafton.
Mums! Funderar redan på alla olika soppor en kan göra med den här som bas.
Köpte såklart gamla goda brittiska Strongbow på systemet. Vem som helst i England skulle säga att det är en kass cider, men drick den utomlands - utanför Storbritannien alltså - och plötsligt smakar det lite som hemma.
Mamma tog kort på mig så jag tog kort på mamma. Foto-ception.
Efter middagen på nyårsafton så öppnade vi julklappar. Det första jag fick var världens finaste bok om Mumindalen och Tove Jansson. Fick även fyra bambutandborstar - något jag faktiskt tänkt köpa själv! Är jag vuxen nu när jag blir glad över att få tandborstar i julklapp?
Nyårsredo.
Fortfarande förkyld skulle jag nämligen hem till Linnéa föra att ringa in det nya året, annars hade jag bara myst runt i pyjamas.
Gott nytt åt bloggen och alla ni som snubblar in här ibland!