Emma

Meterdjup snö på Skärtorsdagen
Berätta gärna i kommentarerna hur eran påsk ser ut hittills. Här börjar i alla fall min! En hel kavalkad bilder från igårkväll och idag - okej mest från idag. Om jag inte minns helt fel så är detta tredje året i rad som vi åker norrut i mars. Vi kom iväg ganska sent, efter att vi hade köpt påskliljor till pappas grav och tänt ett ljus. Sedan bar det iväg 368km upp till snön.
 
 
Vi var nog inte framme förens strax innan klockan två på natten. Signe hoppade upp på soffryggen och myste vid elementet med en gång; hon hade varit lite åksjuk i bilen på vägen upp. Jag och mamma doppade ostmacka i oboy - som när jag var liten - och gick sedan till sängs för natten.
 
 
Förmiddagssolen låg på så varmt och fint när jag vaknade idag; jag gillade speciellt när ljuset föll på tyget på den här stolen som Signe busade under.
 
 
Tjuvkikade på snön vid frukostbordet. Det låg tätt packat ända upp till fönsterkarmen. Två meter djupt, gissar mamma med sitt ögonmått.
 
 
Gröt är bra om en vill hålla sig mätt länge och det vill en ju gärna. Ostmacka och kaffe på det. Jag är väldigt svag för Hushållsost.
 
 
Det var många år sedan jag såg såna här väldiga vallar. Snön slår visserligen förra årets snö med hästlängder, men Charlie saknas i år.
 
 
Hundarna hade gjort sig bekväma på sina vanliga platser, fastkrokade i linorna, men bara några meter högre upp över marken än vanligt.
 
 
Vem kan motstå att klättra upp i en sån här snöhög? Och med så myssjuka hundar dessutom!
 
 
Mamma fixade sittunderlag på snöhögen. Ena hunden tog upp all plats på filten och så kände den andra sig utanför och vice versa.
 
 
Kalles tur att ligga på underlaget.
 
 
Vi satt här och solade en stund, tills solen gick ned bakom trädtopparna och det blev kallt ute igen.
 
 
Det känns inte som att bilden nedanför behöver någon förklaring. Det är så himla mycket snö bara haha.
 
 
In fort som attan, på med dubbla stickade tröjor och tända i spisen i köket.
 
 
Middagsdags! Älskar rotfrukter, kantareller och vitt vin. Det är ju rätt simpelt men smakar ändå så himla lyxigt.
 
 
Nu är det någon dålig komedifilm på lilla tjocktvn och mamma har plockat fram ett jättepåskägg med godis. Jag drar mig nog tillbaka ganska tidigt ikväll. Vi hörs imorgon, hör'ni!