Emma

Uppbrott, musik och självunnande
Jag har nog glömt att nämna det men jag har gjort färdigt näst sista året på uni nu. Det är sommarlov, typ. Jag väntar fortfarande på svar efter en arbetsintervju, men jag fick stipendium från Storjohann (tack tack tack!) så jag behöver inte stressa ihjäl mig om jag inte får tag på jobb med en gång.
Hittills denna sommaren har min tillvaro varit ganska kass. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så blev jag dumpad, och breakups är ju aldrig kul att gå igenom, ännu mindre när en har varit tillsammans såpass länge att en börjat göra planer ihop och uppbrottet kommer från ingenstans. Ni vet att jag inte döljer något här på min blogg, så ni får läsa allt; det söta och det salta (är det ens ett riktigt ordspråk eller är jag bara en förvirrad flerspråkig person?) Jag gråter varje dag, det gör ont i hela kroppen av saknad, jag glömmer ofta bort att äta, jag låtsas att det bara var en dålig dröm och att han kommer höra av sig snart (så att jag ska orka med allt), min hud får utslag av ångesten och jag lyckas aldrig somna innan klockan 4 på natten. Jag skriver mycket texter som jag inte vågar dela med mig av - säg till i kommentarsfältet om ni vill att jag ska dela med mig av dem. Det känns fortfarande som att peta i ett färskt sår och jag vill att denna bloggen ska vara så inspirerande som möjligt både för er men även för mig själv; en tillflykt där jag kan dela med mig av mina idéer. Men om någon vill läsa om hur dåligt jag mår ibland, oh boy, då har jag mycket att säga haha.
Vädret har i alla fall varit soligt och varmt till största del - och det är det även just nu, i skrivande stund. Jag försöker få rätsida på en låt som jag vill lägga upp på min Soundcloud, så håll utkik! Jag repar även med Kaiya inför vårat gig som ni kan hitta info om i mitt förra inlägg. Jag vill verkligen få hela den här musikbollen i rullning - fast det känns mer som den där stenbumlingen som kommer dundrandes i Indiana Jones.
Repade i tisdags. Halva bandet var dock frånvarande, antingen sjuka eller på gig med andra band.
Jag köper mycket frukt och grönt, men jag orkar sällan laga mat så det blir ofta att jag får äta upp allt på en gång för att det börjar bli gammalt. Jag försöker muntra upp mig själv med saker att se fram emot, saker jag tycker om att äta och små grejer som gör dagen mer speciell. Annars... Ja, annars ingenting. Annars är jag bara nere, annars tänker jag inte på något annat än hur jag mår.
Jag tog en promenad genom Putney härom dagen. Jag var inne på The British Heart Foundation och tydligen känner kvinnorna som jobbar där igen mig nu, vilket är mysigt. Sedan tog mina fötter mig in på H&Ms rea och hittade en underbar maxiklänning i kimonostil med knappar ner på mitten och knyt i midjan som jag vill leva i hela sommaren och kanske resten av mitt liv.
En annan kul grej jag ser fram emot är att se Vulfpeck live i höst. Det skulle vara en födelsedagsöverraskning till mitt ex, men nu söker jag någon annan att gå med. Lämna er ansökan i kommentarsfältet så får vi se haha.
#1 - Kanske din mamma vill gå på Vulfpeck med dig 😂😂😂

Kanske din mamma vill gå på Vulfpeck med dig 😂😂😂

Svar: Haha åh ja det kanske hon vill ;) ;)
Emma