Emma

Sweater weather
Jag är tillbaka i London sedan några veckor nu. Jag jobbade som kattvakt en vecka (HIRE ME!). Jag har varit på bostadsjakt och funnit mig utan hem sedan första september. Jag har varit på jobbintervju där dom tydligen bara ville ha folk med erfarenhet (erfarenhet behövs för att få jobb och jobb behövs för att få erfarenhet, go figure). Jag och Charlie firade hans systers pojkväns födelsedag på TigerTiger. Som pricken över "i" så var jag, Charlie och Nate på svensk kräftskiva ordnat av LondonSvenskar. En del jobbiga grejer alltså, men också en del kul saker. Om mindre än två veckor är jag tillbaka på BIMM. Vill bara flytta in i min nya lägenhet och skaffa jobb nu med detsamma, tack. Är för tillfället bosatt hos min nya extrafamilj i Lincoln, norr om London. Myser med hundar och dricker te. Vädret börjar gå över i grått och regn och kyla.
 
Charlie fyllde 23 år idag. Han var här, träffade mig och sin familj och tog det lite lugnt. Vi gick på en shoppingtur och han skaffade sig en ny tatuering, lite spontant så där bara. Nu har han åkt tillbaka till London igen. Jag åker tillbaka om några dagar jag med. Det är nästan lite patetiskt hur ont det kan göra att sakna någon så mycket, trots att en nyss såg dem.
 
 
 
 
 
TigerTiger i Soho.
 
 
 
 
Ovanlig bild på britter som skalar och äter kräftor för första gången.
 
Betty och Barney.
 
Värmande, lugnande bad.
 
Börjar bli ganska förtjust i Sunday roast.
 
Det börjar bli sweater weather.
 
Före-bild innan pantern präntades in.