Emma

Helter skelter
Idag känner jag mig ännu mindre sugen på att skriva något, än vanligt. Det har varit bra och det har varit jäkligt mycket mindre bra. Har visserligen varit tillbaka mer till det där svenska stället i Willesden - som förresten heter Alma's -, jag flyttade från Roehampton till Wenckes lägenhet i Fulham och efter sista LPW på fredagen så åkte jag och Charlie till Lincoln igen; jag har skaffat ett rail card så jag har ju nästan råd att resa runt! Mys, vandring uppför halva Lincoln-kullen, födelsedagsfirande, kaningos på djuraffären och min första riktiga Sunday roast. På söndagen bar det iväg tillbaka till London och på tisdagen flög jag hem hit till Sverige. Sov hos Sara i Bollebygd den kvällen och tog tåget hem till Säffle på onsdagen. Hälsade på mormor på hemmet på torsdagen. Var med Linda på midsommarafton och ute i våra värmländska skogar med mamma på midsommardagen.
 
Sedan tog tillvaron en störtdykning. Storbritannien röstade med en knapp marginal för att lämna Europeiska Unionen, vilket jag skulle kunna skriva massvis med arga saker om ifall jag hade haft ork. Uppå det så är min jobb- och pengasituation denna sommaren inte precis överväldigande. Jag behöver hitta nytt boende igen i september. Och mormor gick bort i morse. Vi satt hos henne i nästan ett helt dygn. Kom hem runt klockan åtta i morse och fick lite sömn efter alla farväl och tårar. Hon var den sista jag hade. Farfar gick bort när jag var liten, morfar gick bort på julafton 2012, pappa 2013, farmor efter min student 2014. Det vore skönt med lite andrum.
 
Gravad lax / smoked salmon on rye bread.
 
Alma's lilla soliga bakre trädgård.
 
 
LPW-gruppen.
 
Med snabb McDonads-lunch på tåget mot Lincoln.
 
Katedralen i Lincolnshire.
 
 
Min första riktiga Sunday roast.
 
Här har vi husdjuren i ordning; Charlie, Barney och Betty.
 
På väg till Gatwick Airport.
 
På planet mot Sverige.
 
Welcome to my crib.
 
Broderi.
 
Pyssel.
 
Midsommar.
 
Midsommar.
 
 
 
 
Försöker att inte tänka på allt som hänt. Det är väl inte rätt sätt att hadskas med det, men jag orkar bara inte. Allting irriterar mig just nu; den kyliga vinden som kommer in genom mitt öppna fönster, Måns som kliver och lägger sig på mina kläder och lämnar katthår precis överallt, att min mobil inte fungerar felfritt, att internet inte fungerar felfritt, att sorgen och stressen har gjort så att mina kortbyxor inte längre går att knäppa även fast jag inte har tryckt i mig mer mat än vanligt, att folk lovar så mycket saker som dom inte håller fast vid, tanken på att jag reser tillbaka till London på onsdag, tanken på att jag reser tillbaka hit till Sverige igen cirka en eller två veckor senare, att dom har förminskat mitt nästa gig till bara två låtar, att det finns vuxna människor i den här stan som beter sig värre än småbarn. Jag är alltså inte på något vidare humör. Tar tacksamt emot tips på hur jag kan handskas. Tips som börjar på V och slutar på IN, kanske. Har bara fått höra att jag borde se det från den ljusa sidan och det gör mig bara ännu mer frustrerad.