Emma

Virvelvind av vakna timmar
Först av allt har jag ju glömt att berätta vad som hände förra lördagen i Lincoln. Vi begav oss ut på stan lite sent och fönstershoppade runt i lite butiker. Snart kom vi äntligen fram till ett litet ställe vid namn Madame Waffle. Jag åt en utsökt fluffig våffla med chili con carne. Sök er dit om ni är i Lincoln någon gång!
 
 
I onsdags sjöng jag åter igen backing vocals åt Josefin och Hanna, men denna gången var det i samband med BIMMs diploma night på The Half Moon i Putney. Min mobil beslutade att det var ett ypperligt tillfälle att stänga av sig, så det blev tyvärr inte några bilder från något framträdande. Jag var fruktansvärt trött och den mörka lokalen full med pratglada människor gjorde det inte mycket lättare för en introvert vokalist som jag själv. Men det var spännande och kul att få komma ut och uppträda lite med fina vänner.
 
 
I fredags efter lektionen var jag, Charlie och Nikolay på tur till Denmark Street nära Tottenham Court tube station; gatan kantad med musikaffär efter musikaffär. Vår lilla trio letade gitarrsträngar och pedaler, men endast det förstnämnda var enkelt att finna. Dom tycktes inte ha den rätta pedalen vi sökte någonstans, så det blev ytterliggare en tågresa ner till Epsom och den gigantiska butiken Guitar Guitar. X antal gitarrfyllda timmar senare åkte vi tillbaka hem utan pedal. Så kan det gå! Är en inte säker så är en inte säker.
 
 
Nu sitter jag i sängen och försöker skriva en reflekterande uppsatts om mina framsteg sedan jag började på BIMM. Lättare sagt än gjort att förhålla sig till ordgränsen.