Emma

"Jag hade god lust att bita henne i svansen, men hon är för kall, till och med för mig"
Det har inte varit värst mycket att skriva om på ett tag. Vi har assessments nästnästa vecka och det mesta som sker om vardagarna nu är förberedelser - det vill säga en jädrans massa läxläsning och plugg. Men så här på söndagskvällskvisten kan jag väl ändå dela med mig litegrann av några nya godingar ur mobilkamerans suddiga album.
 
 
Sista höstdagen innan vi vaknade till gräsmattor täckta av frost. Den senaste tiden har vi dock bara haft regn, regn, blåst, gråa moln och ännu mer regn.
 
 
Jag och Danielle var på bio och såg Hunger Games: Mockingjay part 2. Måndag morgon. En kan ju nästan tro att vi ägde stället by the look of it!
 
 
Blev tidig lunch efter filmen.
 
 
Bild från en promenad längs Westminster med Meg och Bobby. Tog en glögg på en liten svensk julmarknad. Glodde på granar och andades in den välbekanta doften av en öppen eld utomhus.
 
 
Någon dag här i veckan så lyssnade/gav jag feedback till ett par kompisar i en annan klass när dom övade på sina assessments.
 
 
I eftermiddag tog vi oss en tur till Camden.
 
 
Blev några öl. As always nowadays.
 
 
Hej mamma, döda mig inte när jag kommer hem. Detta är den nya damen jag lät pränta in i vänster underarm idag på världens bästa studio i Camden. Japp. Ni ser rätt. Det är Morran med den hjärtformade snäckan från Mumindalen och hon skrämmer mig inte längre. Hon är visserligen ganska röd och fnasig än så länge, men det ordnar sig om några veckor när hon har läkt.