Emma

Jag fann det jag sökte!
Om ni minns mitt inlägg om praktiska saker som jag söker secondhand, så känner ni nog igen det här. Jag ville ju hitta något fint att ställa min bambutandborste i och jag fann denna lilla handgjorda kanna! Först tänkte jag att handtaget kanske skulle ta för mycket plats, men det blev inte så illa. Älskar färgen på den!
Här har ni kannan på fönsterbläcket utanför mitt badrumsfönster. Ville åt den där rustika känslan och de jordnära tonerna i bilden - mitt vita badrum räckte inte riktigt till. 
Här har ni den mitt i mitt städande. Ibland får jag bara infall och börjar skura hejvilt.
Efter Elsa Billgrens många blogginlägg från förra sommaren så blev jag så sugen på en sån liten asiatisk hand-held fan som hon visade upp på stranden ett par gånger. Har tänkt på det ända sedan dess och härom dagen hittade jag en huxflux på The British Heart Foundation. Lagom storlek och så vacker i trä. Jag ska vara som en dröm i sommar med hatt, blommig klänning, kofta, sandaler och denna i hand.
I samma veva hittade jag även ett riktigt snäckhalsband, något som tycks vara "inne" just nu. Hatar att jag har koll på fast fashion nu för tiden, bara för att jag jobbar i butik. Får jag lov att kalla det en yrkesskada? 
Kunde heller inte motstå den här totalt onödiga - vad jag gissar är en - smörskål.
En vit porslinshund med underbara blommor och bin målade över huvud och rygg. Förvarar alla mina tofsar i den för att hålla ordning och för att känna att jag inte slösade £7.