Emma

Mammabesök, livespelningen, China Town och Les Misérables
Tisdagen förra veckan mötte jag upp mamma på Gatwick flygplats. Hon hade rest hela vägen från Sverige för att vara med mig i några få dagar. Finare mamma får en leta efter <3
Det här hade jag på mig. Jeansen är från Asos och måste nog vara ett av mina favoritpar alltså. Hard Rock Cafe-tishan och Adidas-jackan är båda vintagefyndade från The Vintage Clothing Kilo Sale, min favorit-popup som ni kanske märkt.
Jag var tyvärr tvungen att åka till jobbet direkt efter att jag hämtat mamma, så hon strosade runt på Westfield medans jag gjorde ett shift. Josefin var ju fortfarande hos mig då hon inte hade tillgång till sin nya lägenhet än, så det blev som en mysig sleepover med oss alla tre i samma säng. Det var trångt men kul!
Onsdag morgon.
Mysigt med ordentlig frukost. Allt blir så mycket bättre när mamma är med, måltider tex. Det är inte kul att alltid bara göra mat åt sig själv, ensam.
Älskar dom här två.
Senare den onsdagen var det ju gig.
Ja, i den här byggnaden i Camden. The Fiddler's Elbow.
Här väntade hela bandet på soundcheck.
Toalettbesök var prio ett när vi kom dit.
Josefin hade varit här tidigare och signerat väggen med sitt artistnamn.
Mamma och Josefin drack Guinness. Jag var för nervös för att ta en drink; jag vill alltid vara helt klar i huvudet när jag ska gå på scen.
Underbart att se mamma så glad.
Här har vi i alla fall en bild från själva spelningen. Mamma filmade varje låt, men den här plattformen låter mig inte ladda upp video, så ni får söka er till min eller Kaiyas instagram för sånt.
Torsdag morgon.
Vi besökte China Town vid Leicester Square, åt asiatisk buffé och strosade runt.
Vi tog en cider på Shakespeare's Head på Carnaby Street. Visst är hon fin, min mamma!
Detta hade jag på mig. Klänning från Asos och lång kavaj från Monki.
Nästa cider tog vi på Waxy O'Connor's.
Jag hade berättat för mamma om den här pubben förut och nu var hon äntligen där med mig.
19:30 var det dags att gå på musikal. När en tittar upp på fasaden av The Queen's Theatre så kan en knappt tro att dom har några andra uppsättningar än Les Misérables.
Det var i alla fall Les Misérables som vi skulle se. Här uppe satt vi och fick svindel. Jag hade sett Les Mis-filmen så jag visste vad som skulle hända, men att se det live var en helt unik upplevelse. Mamma gillade den med. Det betydde världen för mig att hon var här i London hos mig dom här dagarna. Nu efter att hon åkt hem så har jag sådan fruktansvärd hemlängtan. Planerar redan hennes nästa besök!
#1 - Angelica Wåhlin

Åh, mammor är ju så fantastiska! Dessutom måste jag säga att jag verkligen känner igen det där med hur tråkigt det är att bara laga mat åt sig själv ..

Svar: Svar; ja och ja haha det blir ju mycket mer hemtrevligt och mysigt när ens mamma är med!
Emma