Emma

Jag såg Vulfpeck live!
Amerikanska bandet Vulfpeck har blivit ett av mina favoritband på sistone. Tillexempel fick jag nyligen reda på att dom finansierade en av sina tidiga turnéer genom att släppa ett "album" på Spotify med bara en massa tysta tracks på - så inga riktiga låtar. Fansen "lyssnade" på albumet om och om igen medans dom sov eller när som helst då dom inte ville lyssna på musik på riktigt. Vulfpeck tjänade Spotify-pengar på fansens "lyssnande" och kunde sedan turnéra. Genialt. Och tänk vilka trogna fans.
Igår kväll såg jag dem live på The O2 Academy i Brixton. I april köpte jag två biljetter för att bjuda min dåvarande pojkvän på det här gigget, i födelsedagspresent. Men det gick ju som det gick, så under sommaren har jag försökt sälja den ena biljetten. Min kompis Nate slog till och följde med mig igår - vi blev en hel grupp faktiskt, då det visade sig att fler vi kända hade biljetter. Innan konserten tog vi en drink på The Beehive (Spoons) och blev lite varma i kläderna. Men det var inte förens vi stod i kön utanför The O2 och tittade upp på "Vulfpeck" som jag började känna att det var på riktigt, att jag faktiskt skulle se dem live.
Efter denna sista bilden och diverse skränande videos så dog batteriet i min mobil.
Vi fortsatte till The Craft Beer Co. som låg runt hörnet och tog en sista öl för kvällen. Någon hade med sig en gammal fin hund som vi fick klappa och sedan bar det av hem. Jag börjar bli riktigt bra på att hitta rätt tåg och bussar även utan Citymapper-appen. Trots det tog det ganska lång tid att ta mig hem då tunnelbanan hade slutat gå, men hem kom jag i alla fall!