Emma

Ta nya tag... imorgon
Jag försöker lära mig att vara lugnare, att välja mina strider bättre. Det kan vara svårt att behålla lugnet dock när andra tycks försöka reta upp en genom att inte bara släppa dom där diskussionerna som en själv undviker, utan bara går på och på. Jag har inte hoppat in i någon problematisk diskussion på Facebook på flera dagar nu och det känns skönt att ta en paus. Men det kan vara svårt bara med dem runt omkring en också ibland. Då värderar jag oftast mina relationer mer än, let's say, en politisk diskussion som med största sannorlikhet bara skulle spåra ur ändå. När jag är hemma vill jag bara ta det lugnt och ladda batterierna. Jag vill vara produktiv och full av energi och glädje, men det är tufft det med.
Min lilla bondkatt Signe med mysiga hängmagen, hon försöker alltid framåt kvällskvisten få oss att varva ner och gosa med henne = världens bästa terapi. Eller, världens mysigaste terapi i alla fall. Just nu när jag skriver detta så är klockan mer än vad jag hade tänkt mig, Signe ligger vid mina fötter i sängen och mina ögon börjar bli grusiga. Tror jag ska lägga mig nu och tänka fina tankar tills jag somnar. Jag får ta nya tag imorgon.