Emma

Go' frukost och pubbgig
Igår vaknade jag med halsont, näsan full med snor och huvudvärk; jag bestämde mig för att ställa in denna söndagen innan den ens hade börjat. Som tur var hade jag varit ut en sväng i Putney på lördagskvällen för att äntligen lämna in mina älskade DocMartens på lagning. I samma veva passade jag på att gå in på Tesco, som var den närmaste mataffären på min rutt hem. Jag behöver väl inte handla mat i tid och otid, men jag gillar att fylla på med sånt som tar slut snabbt; avokado, yoghurt, juice, apelsiner, ja ni fattar. Så igår hade jag en toppenfrukost bestående av avokado på bagels. Jag stekte ägg och kokade vatten till mitt förhoppningsvis välgörande och läkande te.
 
 
 
Avokadon var väl lite övermogen så det blev inte supervackert på bild, men gott var det! Och vårat internet i köket är så kasst att jag till sist flyttade in hela kalaset till mitt rum och åt frukost på sängen.
Fram på eftermiddagen fick jag ett sms från Bobby om att han hade ett litet pubbgig som jag skulle kunna få komma på om jag ville. Jag kände mig lite krasslig fortfarande, men bestämde mig för att vara en schyst kompis och gå ändå eftersom jag inte hade träffat honom på länge.
 
 
 
Jag hade bara tänkt stanna en stund, men väl där så fick jag en gratis cider av pubbägaren som insisterade. Bobby övertalade mig att sjunga några låtar med dem och min bedövade hals sa inte nej. (Min kamera sa inte heller nej till att ta så suddiga och kassa bilder som möjligt; jag behöver fortfarande lära mig hur jag tar skarpa bilder även utan blixt, men jag har inte tiiid.) Vid niotiden på kvällen tackade jag ändå för mig och gick. På bussen hem kollade jag i mobilen på en Facebook live stream av Charlies gig i Portsmouth och önskade tyst för mig själv att jag ska hinna bli frisk så att jag kan träffa honom innan han åker till Amerika nästa helg.
Idag vaknade jag med förnyat ont i halsen, slem i halsen och huvudvärk. Jag har fortfarande inte gått upp ur sängen; ligger bara här och knaprar Strepsils. Jag hade en frissörtid idag som jag insåg att jag inte borde gå till om jag vill bli frisk. Hoppas åtminstone jag orkar jobba på min music technology-inlämning som vi får idag och som ska in om en vecka.