Emma

En hit-och-dit helg
Lördag.
Agnes och jag susade runt på Oxford och Regent Street. Hon skulle ha hunnit till banken men hon hade glömt sitt pass, så det blev inget med det denna dagen. Jag köpte en jumpsuit som jag ångrar och har nu bestämt mig för att lämna tillbaka, vilket betyder en till tur in till Oxford Street snarast.
Mamma hade skickat lite smått och gott för att muntra upp mig. Blev så glad för örhängen, Calvin Klein, iste och popcorn. Saknar henne, min mammis.
Söndag.
Det var Agnes födelsedag och hon hade önskat båttur, blåbär och Greenwich. Så det blev det, med start vid Westminster Pier. Jag hade glömt solglasögonen och fick kisa i solen mest hela dagen.
Vi åt oss in i en matkoma på Bill's och vandrade runt i sommarvärmen i Greenwich. Alltid fint att upptäcka nya delar av staden du bor i.
När vi ändå var där så passade vi på att vandra uppför backen till The Royal Observatory. Det är därifrån som tidszonerna bestäms. Byggnaden såg ut lite som Snorkens hus i Mumindalen, där han sitter och ritar på sitt flygande skepp. Vi njöt av utsikten en stund innan vi började vandra mot tåget för att ta oss hem igen.