Emma

Till Sverige på semester ✈️
Jag och Agnes hade en sista dag ihop innan vi skildes åt för att ta semester. Jobbade lördag och måndag, men söndagen mötte jag Agnes i Camden. Provade lite grejer på Urban Outfitters, men Adidas-byxorna var för tighta för min smak, och sedan vet jag ju inte om jag är tillräckligt hip för sportstilen haha. Men colour block är snyggt! Lite dyrt med nästan £30 för en tisha bara, så det blev inget.
Vi käkade burgare på helveganska Mildred's. Fejk-kyckling, sötpotatischips, rödbetsburgare. Mmm gott! Tips för alla som gillar mat, inte bara veganer. En kan fråga om att få sugrör om en vill, istället för att alltid få sugrör - en toppenidé som borde vara standard överallt. Deras sugrör är dessutom nedbrytbara!
Igår var det onsdag. På eftermiddagen var jag på Gatwick, i kortbyxor och vintagefyndad Tommy Hilfiger-tröja (från senaste Vintage Kilo Sale som jag och Agnes var på). Tröjan var alldeles för varm för det 30-gradiga vädret, vilket jag borde ha fattat. Men jag skulle flyga till Sverige på semester och när jag flyger vill jag vara bekväm.
Jag åt tidig middag på Jamie Oliver's.
Beundrade mina första alkoholhaltiga drycker från taxfreen.
Beställde in en Mimosa. Supergott och fräscht med apelsin!
Veg chili med svart ris, guac, creme fraiche och lite krossade nacho chips.
Flyget blev försenat med en timma. Inget nytt på den fronten; i julas lyfte ju mitt flyg när det skulle ha landat.
Jag tittade på solnedgången och svor över att kameran inte ville fokusera ut genom fönstret, på väg mot Sverige.
Tror detta var en Dansk stad. Jag gillar att titta ner på städer när jag flyger. Allt är så smått - mina bekymmer känns långt borta då dom också.
Hoppas detta blir bra. Jag tror jag behöver en paus från England och ångesten.