Emma

Jag stod på gästlistan och såg mitt nya favoritband live
Januari avslutades med en hel del snöblandat regn, till mångas förtjusning. Själv tyckte jag det kunde kvittat; det var mer regn än snö ändå och nu ser jag fram emot våren.
Till och med mina färgval ur garderoben lutar åt ljusare tider. Whiskey med Patrice på Spoons en fredageftermiddag är också trevligt.
Att boka rep med hela bandet är inte alltid helt lätt. Att försöka koordinera 7 pers är lite som att valla vilda höns ibland; det går oftast inte att få alla att infinna sig när du behöver dem. Sakta men säkert går det i alla fall framåt. Mina låtar tar form.
Håll utkik här efter uppdatteringar gällande gig framåt sommaren.
Här kan en va.
Och här kan en va; mina lektioner i musikproduktion.
Jag och Bobby var till Pizza Express härom veckan.
På mitt jobb hade vi nämligen fått rabattkuponger på 2-för-1 middagar, så vi passade på innan rabatten gick ut. Inte säker på hur jag känner för ägg på pizza dock.
Lite lätt läsning på barens offentliga toalett.
Agnes mötte upp med mig för en promenad runt Putney och en snabb kaffe. Det är alltid mysigt med henna!
Senare den kvällen var jag på dejt, kan en väl kalla det. Jag träffar en kille som jobbar för Universal. Vi är fortfarande i ett tidigt skede, så vi får se om det leder någon stans. Men han hade i alla fall bjudit med mig på ett gig i Wembley. Vi stod på gästlistan och kom in gratis. Med öl i handen uppe på läktaren hade jag ingen aning vad jag kunde förvänta mig - jag hade inte hört något av banden förut.
Först ut var Issues, ett band jag säkert hade lyssnat på om jag kännt till dem när jag var 14 år gammal.
Efter dem kom Neck Deep och jag kände mig som 14 igen. Bobby känner ena gitarristen i detta bandet, så jag tog tillfället i akt och skröt lite om det. Deras cover av "Torn" var så mycket pop punk att jag ville fäga håret i någon galen färg igen och dra på mig skinny jeans.
Slutligen var det dags för huvudattraktionen. Don Broco.
Jag vet inte vad annat jag kan säga än att jag blivit indoktrinerad. Jag har lyssnat på Don Broco och endast Don Broco VARJE DAG sedan detta gigget i lördags. Dom hade allt; ett groove som får dig att vilja dansa, högljudd hårdrock, bakgrundsdansare i cowboy outfits som spelade cow bells, en sångare att tråna efter, superbrittiska låttexter och uttal... Rekommenderar starkt.
Sedan har jag också jobbat. En dag sportade jag denna ormskinstopp under en vintagefyndad Hard Rock Cafe t-shirt.
Utsvängda jeans - något jag förr svor att jag aldrig skulle ha på mig igen.
Jobb jobb jobb.
Vinkväll och mys med vänner är också alltid uppskattat.
Rökt korv till mina vänner, medans jag höll mig till bröd och hummus. Smarrigt!
Sist men inte minnst har jag dessa bilder i min mobil. Gav mig själv denna jacka i tidig födelsedagspresent. Bästa jackan jag någonsin haft på mig. Nu får det gärna bli vår på allvar, för än är det lite för kallt ute för att ha på sig denna.
#1 - Angelica Wåhlin

Kan vi ta en tyst minut för hur häftig stil du har???

Svar: Nämen! Tycker du det? Haha tack du 😄
Emma