Emma

Vårlistan
 Vårvårvår! Vilken är din snyggaste våroutfit?
Jag gillar att vara bekväm och det är jag verkligen i dom här högmidjade jeansen från Monki. Och om det är lite varmt så funkar den här kortärmade, luftiga, cropped, röda toppen från Primark. Sjal i håret och guldiga örhängen känns så rätt i år. Sjalen var min mormors och örhängena är från H&M.
☞ Vad ska man göra en ledig vårlördag?
Om det är varmt och soligt kanonväder så är en promenad perfekt! Suga i sig de där D-vitaminerna och ta in frisk luft i lungorna. Finns det ett café i närheten så är ju det bara en bonus. Gå med en vän och ta en iskaffe ute i det fina vårvädret. Kanske, om du är som jag, så vill du ta en tur i någon secondhand-butik, eller fem. Det krävs inte så mycket för att en dag ska bli bra på våren, bara fint väder.
 
☞ Vad har du för planer i vår?
Inget särskilt, gå på lektioner som vanligt, söka jobb osv osv. Men jag ska försöka njuta mer av naturen och att vara utomhus, gå till parken mer tex. Jag drömmer om picnick och filt i gräset. Och jag vill färdigställa några låtar denna våren också. Håll koll på min SoundCloud!
 
☞ Vad kommer du göra denna våren som du aldrig gjort förut?
Inte låta min sorg dränka mig. Det är svårt när det känns som att det kommer något nytt och slår omkull en varje gång en ställt sig upp igen, men jag ska bli bättre på att ställa mig upp med en gång och inte vältra mig i hur dåligt jag mår och hur ledsen jag är. Inte jättekul för er att läsa om kanske, men viktigt för mig.
 
☞ En bild från mars bästa dag förra året.
Vi var ju i Sverige i mars-april förra året. Jag saknar det lite, den stressfria ledigheten, och jag saknar det här myset.
☞ Och en från april.
Vi hade ju snö då på vår vårsemester i fjol.
☞ Maj tar vi också.
I maj var vi tillbaka i London. Josefin var på besök då också. Vi åt sushi och drack vin på mitt tak.
☞ Vad gjorde du förra påsken?
Påsken inföll precis när vi började tredje terminen, så vi var tillbaka i London och fick ingen påskmiddag hemma. Jag är inte religiös så påsken är ingen viktig grej för mig, men finmiddag är ju aldrig fel.
 
☞ Nämn 3 grejer som kommer göra denna våren extra härlig?
Jag är snart klar med detta skolåret. Jag har en arbetsintervju på tisdag. Min fina vän Agnes gör alla dagar extra härliga för hon tvingar mig ut ur mitt eget huvud.
 
☞ 3 supervåriga bilder tack.
Gräsklipparen gick sönder. Kompishäng och frukost på mitt tak. Hyde Park. Tvivlar på att dessa bilder är i någon slags kronologisk ordning, bara så ni vet haha.
☞ Ett litet låttips med vårkänsla?
Låten jag lyssnar på om och om igen just nu, mest för att jag har den i läxa, men ändå. "In France They Kiss On Main Street" av Joni Mitchell.
 
☞ Och så ett tips på något man kan göra för att få mer vår i sitt liv.
Plocka en bukett om du har möjlighet, eller köp ett knippe tulpaner. Öppna ditt fönster. Sitt i solen. Sluta tänka för en stund.
#1 - Linda Ph

Bra tips! Man borde verkligen stanna upp och bara njuta av livet ibland. :)

Svar: Ja det är skönt, men jag tror också det är viktigt för att vi ska orka med :)
Emma