Emma

Tillbaka på brottsplatsen
Jag åkte tillbaka till Erikshjälpen idag för att förhoppningsvis få köpa de där pressvecksbyxorna - tvära tanten i kassan hade ju sagt "kom tillbaka på onsdag". Men icke. Kassörskan kom inte ens ihåg incidenten när jag försökte påminna henne. Så det blev att åka hem utan byxorna ännu en gång.
Men självklart kan jag ju inte bara strosa in i en secondhandbutik utan att kika runt. Nedanför har ni dagens haul (gud jag mår lite illa när jag säger så, som om jag tror att jag är någon haha). Tjugofem kronor för denna röda stråväskan tyckte jag var helt okej. Den är lite stel så den håller formen bra. Den ljusa kavajen är dock inte ny, den har jag ärvt av min pappa.
 
 
Åttiotalet skrek mig rätt i ansiktet så jag norpade denna skjortan med knepiga mönster. Den är längre än på bilderna och har knappar ner längs ryggen likväl som på framsidan. Men jag tänkte ha den till sommaren och då ska jag nog knyta upp den i midjan och styla den lite typ Hawaii-skjorta.
 
 
Jag hittade även en liten röd minigryta att koka ägg eller sparris i, eller varför inte äta soppa ur den? Tror jag sett något liknande på FlyingTiger, fast mörkblå och så stod det "soup" på den.
Servetthållaren fick jag av mamma i påskpresent.
 
 
#1 - Angelica Wåhlin

Väskan var ju urgullig!

Svar: Tack! Ja jag tyckte den skulle passa så bra nu till sommaren!
Emma