Emma

Mina bästa hud och hårvårdsprodukter
Jag vill inte bidra till att föda på skönhetshetsen, så dessa grejer är bara sånt som hjälper mig rent praktiskt med torr hud, flagnande hårbotten, överhettning etc. Detta är bara sånt som hjälper mig med små fysiska irritationsmoment i min vardag - inte produkter för att försköna oss för patriarkatet.
Jag har aldrig varit någon expert eller speciellt trofast ansiktskrämanvändare, så när jag upptäckte denna gel-cream från Garnier förändrades hela min värld haha. Jag visade er ju denna för några veckor sedan, men jag tänkte, varför inte göra ett helt inlägg om några grejer som jag verkligen älskar? För jag är en sån person att förr när jag har använt återfuktande hudkrämer så har det bara lagt sig som ett fett lager över huden, och om jag har använt en motsatt kräm med matt-effekt så har det torkar ut min hud istället. Ser ni mitt problem? Detta inlägg är inte sponsrat - som vanligt - jag bara älskar dom här produkterna och ville dela med mig.
Denna moisture bomb behövs inte mycket av för att göra stor skillnad. Du bara duttar med fingret i burken och smörjer in ett torrt hudparti i taget; verkligen smörj in alltså för då känner du hur den smälter in i huden.
 
 
Och nu till nyare, hastigt tagna badrumsbilder, med kortare och mindre festliga naglar.
Jag har ett par Body Shop produkter också, men dom flesta av mina Body Shop ansiktskrämer och rengöringar bor hemma hos mamma i Sverige och jag använder dem när jag är där och hälsar på. Däremot har jag denna face mist här och jag älskar den. Den står på den gamla spiselkransen i mitt sovrum och lockar mig till att spreja mig i ansiktet med den lite då och då. Det är bara en uppfriskande sprej och den går även att sprejas över smink. Jag skaffade den när jag letade efter en ny setting spray, men jag är inte säker på att denna funkar som en setting spray, mest för att jag inte vill använda för mycket av den åt gången. Den är som sagt dock väldigt fräsch och luktar så himla gott.
 
 
Denna "instant cooling spray" använde jag massor förra sommaren när det var runt 30 grader varmt här i London. Jag minns tyvärr inte vart jag köpte den. Antagligen är det bara som att spreja lite vatten i ansiktet, men det funkar faktiskt ganska bra för att kyla ner sig på stekheta dagar.
 
 
Jag vet att Nivea är jättekasst när det kommer till att vara djurvän, så tipsa mig gärna om ett annat märke som har in-shower body moisturisers. Jag vill helst inte slänga något innan jag använt upp det. Av samma anledning som jag nämnde i början av inlägget så har jag aldrig riktigt gillat att smörja in mig med hudkrämer över hela kroppen heller; det blir bara kletigt och torkar aldrig in i huden. Denna är dock underbar; du använder den i duschen efter duschkrämen, sköljer av och så är din hud återfuktad resten av dagen.
 
 
Detta är något som mamma köper åt mig eftersom jag önskar mig det i födelsedagspresent eller julklapp varje år, beroende på när flaskorna har tagit slut. Jag har både Neccin shampo och balsam, och använder ytterst lite av det och bara i hårfästet. Både jag och mamma har haft problem med vår skalp de senaste åren - hon säkert längre än jag. Det här shampot hjälper mig med det och hindrar min skalp från att bli torr, röd och flagnande.