Emma

Gig i Hoxton, drinkar i Camden och ansiktsmask i sängen
Fullt ös denna veckan. Det var provvecka och jag avslutade den på torsdagen med de två sista proven, innan jag åkte till Hoxton på kvällen för att se Josefins första headline gig på The 177. Jag tog bara mobilbilder med min skitmobil den kvällen, men det får vi leva med. Kolla upp hennes musik på hennes Soundcloud!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter gigget var vi till The Elephant's Head i Camden; tydligen det enda ösiga stället på Camden Road som är öppet med gratis entré på en torsdagskväll. Hela pubben sjöng med till en blast from the past-spellista, vi bjöd alla som ville på ansiktsglitter och vi tog obligatoriska toalettselfies.
Innan jag letade upp min buss hem på natten köpte vi billiga falafelrullar och pommes från världens bästa falafelförsäljare i ett litet gatukök; inte ens McDonalds var öppet. När vi stod där och beställde kom en främmande man upp till oss och började prata med oss med ett brett leende. Det tog inte ens fem minuter innan han sa att vi var "sexiga som jell-o" och han frågade om jag ville "följa med och knulla". Jag sa "nej tack" och log (tänk att en känner sig tvungen att vara artig som ett slags förebyggande självförsvar när en man ser på en som ett sexuellt objekt, som om det är mitt eget fel ifall han skulle få för sig något). Då vände han sig till Josefin för att få hennes sympati över att jag turned him down. Vi gick där ifrån illa kvickt och letade upp hennes andra kompisar. Det kändes jävligt olustigt att ta en typ 70 minuter lång bussresa hem helt ensam efter det.
Jag nämner detta för att det inte är okej. Jag nämner detta för att vända skammen jag känner över att berätta att såna här grejer händer, till en avsky för män som beter sig så här mot kvinnor.
 
 
 
Dagen efter gigget sov jag alldeles för länge haha. Jag kände mig sliten fast jag knappt druckit något kvällen innan - jämfört med om en typ går ut för att festa alltså. Min ena flatmate hade ställt sina blommor i köket för att få hjälp med vattning innan hon reste utomlands, och det var så fint och färgglatt att vakna upp till. Jag skulle gärna ha växter om det inte var så att jag har annat att göra än att vara hemme och ta hand om blommor varje dag. Det har spöregnat och snöat om vartannat.
På TkMaxx för några dagar sedan, hittade jag ett pulver att blanda med vatten för att mixa ihop en egen ansiktsmask. Jag tyckte det lät ganska coolt eftersom dom flesta ansiktsmasker kommer en och en i plastförpackningar där det alltid blir produkt över som inte går att spara. Och denna burken tror jag kommer räcka bra mycket längre! Jag var lite tveksam först för det stod "blanda en halv matsked pulver med vatten" men inte hur mycket vatten, men jag provade mig fram tills jag fick rätt konsistens. Insåg också efter att ha kletat in hela ansiktet att det blev massor av mix kvar, så till nästa gång får jag komma ihåg att lite goes a long way! Luktar även jättegott och gjorde min hud superlen. Helt galet.
Det är lördag nu och jag ska springa iväg till posten som av någon anledning bara har öppet till klockan två (har 31 minuter på mig!!!). Imorgon kommer Charlie tillbaka från Amerika; jag ska låtsas att det är tråkigt att hans roliga resa är över, men ärligt talat ska det bli skönt att se honom igen. Jag åker ju till Sverige på onsdag så det kommer bli ännu mer tid isär där. Aldrig roligt att lämna, oavsett vilket håll en flyger åt.