Emma

Danslust med nya gamla vänner
Ni vet hur jag sa att det kändes som att våren hade kommit igår? Glöm att jag sa det haha. Jag vaknade upp till att det snöade idag. Ett vitt täcke hade redan lagt sig på marken igen och snöflingor dalade så fint.
 
 
Jag myste med Signe i mammas säng typ hela förmiddagen. Hon älskar när en gosar med hennes hängmage; då rullar hon över på rygg och spretar med benen.
 
 
Jag följde med mamma till hennes Danslust-grupp och deras säsongsavslutning nu på eftermiddagen. Danslust var en slags rehabiliteringsgrupp som kommunen hade ordnat, men när det tog slut så organiserade dom det och fortsatte själva. Jag tror det är bra för mamma; jag oroar mig alltid när jag är i London att hon kanske är ensam, men med såna kompisar så känns det bättre! Och det var hur mysigt som helst! Fem damer, mamma och jag hade tre härliga timmar i en av kyrkans lokaler. Jag känner nästan alltid att jag klickar med mammas vänner; äldre människor kan vara hur bra som helst att ha som kompisar. Jag spelade musik för dem och dom dansade och sjöng med. Sedan åt vi smörgåstårtan som mamma hade gjort, drack kaffe och proppade i oss morotskaka och annat gott som dom hade haft med sig. Jag känner mig så glad efter denna trevliga dag med sådana härliga kvinnor!
 
 
Nu är vi hemma och har bestämt oss för att bara ta det lugnt resten av dagen. Jag är så mätt efter dom där tårtorna så jag vet inte vart jag ska ta vägen haha. Pappa sa dessutom alltid att det är viktigt att ta fem minuter på soffan efter en måltid och det är ett råd jag alltid följer. Tupplur!
#1 - Angelica Wåhlin

Hahah alltså, det är ju sååå frustrerande när man tror våren är kommen & så bestämmer sig moder natur för att snöa???

Svar: Haha eller hur! Fast jag gillar snö också, det är bara det att jag gärna vill att vädret ska bestämma sig för om det är vinter eller vår 😂
Emma