Emma

En annorlunda midsommar
I år blir första gången i mitt liv som jag inte är hemma i Sverige på midsommar. (Jag väntade i tre veckor på svar efter en arbetsintervju. Igår fick jag ett svar som sa att dom glömt bort att svara mig och att alla positioner är fyllda nu.) Det känns lite sorgligt, lite som att ställa in julafton. Jag vill ha landsbygd, smultron i rad på grässtrån, frisk luft, ett dopp i sjön, plocka vilda blommor, gamla vänner, sol hela natten, Gyllene Tider, kubb, en filt i gräset, en sommar som känns oändlig. Uppepå att jag inte kan ta mig till Sverige för att flygen är dyra som stryk, så blir jag dessutom helt ensam denna midsommarafton. Men jag ska äta gott i alla fall - jag har till och med svensk sill från IKEA i kylskåpet just nu. Vad är era favoriter på bordet på midsommar? Behöver lite tips, ifall jag ens kan hitta typiskt svenska rätter i affärerna här. Jag kanske fixar en ensam picknick och går till Putney Common park eller bara sitter på balkongen. Och Agnes ville kolla in midsommardagen i Hyde Park, så vi får se om jag orkar haka på där på lördag.
Så det blir lite skillnad mot den fina midsommaren jag hade förra året, med fest och kärlek. Men jag vägrar låta detta dra ner mig. Här kommer ett uppmuntrande kollage om min drömsommar. Skrolla ner för att höra musiken som piggar upp mig i skrivande stund!
Bilder lånade från Pinterest.