Emma

Ute på tur och nytt jobb
Det har varit lite mycket på sistone, så jag har inte orkat skriva ihop och lägga ut alla blogginlägg som jag har velat, men dom kommer - jag lovar. Jag vill bara berätta lite snabbt att jag har ett nytt jobb nu! Det är en check ✔ på listan över mina mål för i år! Jag gjorde första dagen idag på Monki och det känns bra. Behöver bättre skor att arbeta i bara. Har ni några tips? De behöver har superbra sulor som inte är platta och dom ska helst inte ha öppen tå.
Annars har jag mest bara repat mer med Kaiya och bandet. Jag har fortsatt åka på dagsturer med Agnes på hennes lediga helger (kolla in mysiga byggnaden på bilden längre ned, med fasaden helt täckt av blommor). Och jag har försökt intala mig själv att en inte kan bli förkyld på sommaren - mest bara för att jag verkligen inte vill bli sjuk. Kan en bli förkyld av att sova med fönstret öppet precis vid huvudändan på sängen varje natt?
Jag slutade jobba klockan tio ikväll. Nu har jag precis värmt matrester bestående av krulliga makaroner och min veganska gôttfärssås. Ska äta den innan jag tuppar av, tänkte jag.