Emma

Första doppet i år och en udda kapsylöppnare 🍆
Idag känns som en administrativ dag; mamma gör ärenden medans jag försöker få bukt på mitt PA-system till kalaset imorgon där det är tänkt att jag ska spela... Fast jag saknar både högtalarstativ, högtalarkabel, mikrofonstativ och inbyggd mic i pappas gamla gitarr - den enda gitarren jag har till mitt förfogande just nu. Min backup plan blir att tvinga gästerna att sjunga karaoke genom högtalarna istället, förhoppningsvis smått berusade så att dom inte gnäller haha.
Mamma har försökt få bukt på alla hennes blommor, trots den torra marken som tydligt suktar efter regn.
Åter igen har jag den där känslan av att jag kommit hem till ett annat liv; som om London bara var en dröm och att jag egentligen aldrig flyttade från Sverige. Någon annan som också känner så när dom kommer tillbaka till ett välbekant ställe? Vet inte om jag gillar den känslan - den känns lite för fängslande, som om jag inte är en vuxen människa kapabel att bo någon annanstans än i samma lilla stad där jag bott hela mitt liv.
Igår tog mamma och jag bilen...
...först till återvinningsstationen med lite skräp...
...och sedan vidare till Västeräng där vi båda två badade minst fem gånger. Jag har aldrig varit med om att vattnet har varit så skönt och varmt i Sverige förut. Lycka för två badkrukor som oss, men en kan ju inte heller bli annat än orolig för planetens välmående.
Vi solade en stund, mamma och jag...
...och fick sedan påökning i form av några av mammas vänner.
Vi stannade tills solen började gå ner och det blev lite kyligare i luften. Matade en ensam and och läste en bok.
På kvällen begav jag mig till Linnéas barndomshem för en drink och lite prat. Vi stötte på varandra på badplatsen samma dag, otroligt nog. Jag har inte varit på Västeräng på flera år, så det var verkligen en slump att vi sågs där samma dag som jag kom från London.
Den blå, blommiga grejen på bilden är förresten en kapsylöppnare - så ni inte blir helt förskräckta haha.
Och den här bilden tyckte vi passade att lägga upp på Instagram, så why not även här på bloggen. Jag döpde bilden "Dick Pics And Childhood Chicks". Instagram har inte sagt något om den än i alla fall. Så blå träkukar går tydligen bra, men fy skäms på dig om du är en kvinna som råkar visa sina bröstvårtor!
Promenerade hem vid tvåtiden. Tack för outfiten förresten, Asos. Älskar dom här byxorna alltså.