Emma

Födelsedagsönskelista | Birthday wishlist
Jag sitter här på sängen med några av mammas hembakade finska rågkakor, svensk ost och svenskt kaffe och bara önskar att jag kunde få vara liten igen; jag vill vakna hemma på min födelsedag och få frukost på sängen av mamma och klä mig i min finaste klänning och blåsa upp ballonger och ha mina kompisar över på kalas, precis som när jag var liten. Igår kom CSN in på kontot och efter att ha betalat hyran, räkningarna och skolundervisningen för den här terminen, så var allt borta igen. Jag har några hundralappar kvar att leva på i en månad nu tills nästa CSN kommer in. Jag söker jobb igen lite smått, men den mesta av min lediga tid försöker jag lägga på att jobba på mina låtar samt plugga; vi har ett galet Tori Kelly-riff att lära oss till ett av våra prov, bland annat. Men ja, jag vill inte bli äldre haha det går för fort. 
Det känns så ytligt att göra ännu en önskelista när det nyss har varit jul, men eftersom jag inte har så gott med kontanter just nu så kan jag väl ändå räkna upp lite saker som skulle vara användbara och kul!
 
ENGLISH: I'm sitting here on my bed with some of mum's homebaked bread, Swedish cheese and Swedish coffee, and just wish I could be a kid again; I want to wake up at home on my birthday and get breakfast in bed from mum and wear my prettiest dress and blow up balloons and have my friends around for a party, just like when I was little. Yesterday I got my student loan, and after paying my rent, bills and tuition fee for this term, it was all gone again. I have a few tenners to live off of for a month now until my next student loan comes in. I'm looking for work again a bit, but must of my off-days I spend trying to work on my songs and study; we have a crazy Tori Kelly riff to learn for one of our assessments, among other things. But yeah, I don't want to get older so fast haha.
It feels so vain to make another wishlist right after it's just been christmas, but since I don't have too much cash right now, I migth as well list some things that would be useful and fun!
 
Snygg ryggsäck av märket Fjällräven Kånken som jag har fått höra är universums mest hållbara väska, vilket låter bra för mig då alla väskor jag någonsin ägt har gått sönder besvikande snabbt.
JBL trådlösa hörlurar; när du har tröttnat på sladdtrassel och är vansinnigt nära att klippa av hel-vetet. Ps. Dessa är på rea just nu!
 
ENGLISH: Nice backpack by Fjällräven Kånken, which I've been told is the most durable backpack in the universe, and that suits me just fine because all bags I've ever owned has ripped disappointingly fast.
JBL wireless Bluetooth speakers; when you're sick of messy wires, and you're awfully close to cutting them all. Ps. These are on sale right now!
 
Ett WoodWick-ljus i vilken god doft som helst egentligen; det är mest det sprakande ljudet från träveken som tilltalar mig.
En tråkig grej; en extern hårddisk på 1 eller 2tb, till mina Logic Pro X projekt på min Macbook. Det påminner mig faktiskt om en grej till som kan verka tråkiga för er men som skulle vara kul för mig; Kontakt / Native Instruments till Logic. Dumma mig som antog att om en köpte Logic så skulle allt finnas med.
 
ENGLISH: A WoodWick candle in any nice scent really; it's mostly the crackling noise from the wick that speaks to me.
A boring thing; an esternal harddrive of maybe 1 or 2tb, for my Logic Pro X projects on my Macbook. It reminds me of another thing that might seem boring to you but would be fun for me; Kontakt / Native Insturments for Logic. Silly me thought that if you bought Logic you'd get everything with it.
 
En klippning och uppfräschning av färgen. Jag har inte klippt mig sedan juni i fjol och enligt en av mina gamla frisörer så är det bra att klippa sig typ var fjärde månad. Ooops.
 
ENGLISH: A hair cut and refreshing of the colour. I haven't cut my hair since June last year, and according to one of my old hairdressers, it's good to get it cut every four months. Ooops.
 
Doc Martins. Eller, jag vill åtminstone få mina svarta Docs lagade, för sulan under den ena skon sprack på mitten den där enda snöiga dagen i London i december.
 
ENGLISH: Doc Martins. Or, well, at least get my black Docs fixed, because the sole under on of the shoes cracked right across, on that one snowy day in London in December.