Emma

Små födelsedagsöverraskningar
Jag försöker fortfarande få bukt med hur jag mår psykiskt och hur jag ser på mig själv - hur jag inbillar mig att andra ser på mig. Jag längtar efter svenska vintern med djup snö och grillard korv i skogen, men jag längtar också efter sommar och klänningar och sol. Kanske är det så att jag bara blir frustrerad av det här "kanske"-vädret som Storbritannien har; det här "mittemellan"-vädret som varken är vinter eller vår, bara ruggigt och grått.
När jag fyllde år förra veckan fick jag ett paket levererat från mamma i Sverige. Det hade galet mycket frimärken på sig och när jag öppnade paketet förstod jag varför. Det som vägde så tungt var en bok med noter till alla Ted Gärdestads låtar. Mamma hade även skickat två Marabou (varav en är uppäten vid det här laget) och tre lotter (varav de två trisslotterna är skrapade redan). Blev så himla glad av denna lilla överraskningen! Tack mamma!