Emma

En ensam helg | A lonely weekend
Helgen före ett prov blir ofta en ganska tråkig en, ensam hemma med mycket att göra. Trots allt så har denna helg ändå känts ganska produktiv. Jag började skriva på en ny låt i lördags och spelade in lite piano i Logic. Jag fortsatte på samma projekt igår, men inte innan jag tog några varv runt Putney Common park; tydligen har parken kostverk och en minigolfbana som heter "Putt In The Park". Kan inte fatta att jag bott i den här lägenheten så länge nu och inte ens gått till parken tidigare. Jag tycker om endorfinerna från en power walk, den friska luften, och jag lyssnade på Ted Gärdestad hela motionsrundan. Min magväska från Skinny Dip matchade inte riktigt min gymtröja från H&M, men det fick gå ändå. Det är fortfarande kallt och grått här och jag saknar snön hemma i Sverige, men för en stund så sprack det upp lite och solen tittade fram.
Nu ska vi bara se om jag kan nå min första milstolpe och pricka av "skaffa en hälsosam vana" på min mållista! Och sedan såklart fortsätta motionera, annars räknas det ju inte. Jag har lästa att det tar 21 dagar för något att bli en vana - eller det kanske är 21 dagar för att bryta en dålig vana... Hur som helst så ska jag satsa på 21 dagar till att börja med! Komma igång kan ofta vara det svåraste.
 
ENGLISH: The weekend before an assessment is often a pretty boring one, home alone with alot to do. Despite that, I feel this weekend's been relatively productive. I started writing a new song on Saturday and recorded some piano in Logic. I continued on the same project yesterday, but not before I took a few laps around Putney Common park; apparently the park has art and a mini golf course called "Putt In The Park". Can't believe I've lived in this flat for so long now and not even gone to the park before. I like the endorphines from a power walk, the fresh air, and I listened to Ted Gärdestad for the whole power walk. My fanny pack from Skinny Dipp didn't quite match my gym shirt from H&M, but I survived. It's still cold and grey here and I miss the snow back home in Sweden, but for a moment the sky cleared and the sun came through.
Now we'll just wait and see if I can reach my first goal of "acquiring a healthy habit" on my goals list! And then ofcourse continue moving, or else it doesn't count. I've read that it takes 21 days for something to become a habit - or maybe it's 21 days to break a bad habit. Either way it's 21 days I aim for, to start with! Starting can often be the hardest part.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ja det blev en liten fuling igår kväll; Ben&Jerry's som råkade vara på rea i mataffären, men så hade jag faktiskt mensvärk så jag tyckte det var okej.

ENGLISH: Yeah I did a bad last night as well; Ben&Jerry happened to be on sale at the grocery store, and I also had period cramps, so I decided it was okay.

Men nu är det måndag! Jag ska äta den här fina men sena frukosten, hänga upp tvätt, duscha, ta mig iväg till uni för att repa Esperanza Spalding's "I Know You Know" inför provet imorgon, och sedan hem för att ta en tur runt parken igen. Bra plan!

ENGLISH: But now it's Monday! I'm going to eat this lovely but late breakfast, hang the laundry, shower, and get going to uni to practice Esperanza Spalding's "I Know You Know" for the assessment tomorrow, and then go for another power walk around the park again. Good plan!