Emma

Tommy Hilfiger, vegtacos med gamla vänner och stormväder
Idag sov jag evighetslänge. Med en liten bakfyllehuvudvärk vaknade jag och somnade om ett par gånger innan jag kände mig tvungen att gå upp - klockan var över 1 på eftermiddagen. Jag tog mig an bortstädningen av flaskor och chipspåsar inomhus, men när jag öppnade dörren fick jag en ordentlig överraskning. Huset skakade, det gick knappt att stänga dörren så mycket som det blåste, ett flertal av mammas blomkrukor hade vält och spottat ur sig plantorna, en tom hink flög hit och dit på väg ner mot gatan, hälften av våra sittdynor låg vid grannens ytterdörr och stolarna for hejvilt i blåsten. Signe kom rusandes så fort jag öppnade dörren. Jamande tog hon omedelbart skydd inomhus.
En aning svettig efter att ha jagat fatt på alla grejer och ställt undan dem på altanen, sitter jag nu här och planerar en dusch, en kopp te och ett avsnitt av "The 100". Frukost har jag inte ens tänkt på än - eller brunch antar jag. Men först, några bilder från den senaste tiden - mestadels från igår.
Om ni inte märkt det så lever jag i stort sett 24h om dygnet i den här Tommy-tröjan som jag hittade på förra Vintage Kilo Salen. Kortbyxorna är från H&M.
Jag gjorde sojafärs till våran taco-middag, ni vet, middagsbjudningen som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Så vuxet blev det; tacos. Men jag hade tagit med mig påsen med soja från London för att försöka frälsa mamma, så jag var exalterad att använda den. Att slänga ihop en gryta med gôttfärs är inte så svårt; du kan göra i princip vad du vill, men det är några huvudingredienser som jag alltid har med. Hackade eller passerade tomater i tomatsås, lök, bönor, Oatly matlagningsgrädde (vilken jag inte använde denna gången för det hade blivit för mycket sås och för lite färs), kryddor och den här sojan.
Några av mina gamla kompisar kikade förbi; alla hade inte möjlighet att komma och alla hade inte möjlighet att stanna länge. Det är svårt att ordna en träff med allihop när dom jobbar och har annat på gång i sina liv, men jag är glad att det blev något överhuvudtaget.
Senare på kvällen sjöng vi kareoke i mitt vardagsrum. Vinet hade stigit mig åt huvudet och jag var för upptagen med att sjunga ofokuserat, så jag glömde ta fler kort.