Emma

Tillbaka till secondhand-butikerna på Putney High Street
Efter en snabbis till posten idag, tog jag en tur längs Putney High Street för första gången sedan innan sommaren. Och såklart var jag in på alla tre charity shops längs gatan!
Hittade ett mysigt grytunderlägg (£1.99) som påminner mig om mormor och gamla sommarstugan hemma i Värmland. Vi hade inget grytunderlägg här i lägenheten och jag ville gärna ha ett, men jag hade inte väntat mig att hitta ett secondhand och det var inte ens så att jag aktivt letade efter ett heller. Även karaffen med apelsintryck (£1.49) påminner mig om sommarstugan. Ska jag blanda iste i den eller sticka ner blommor med långa stjälkar i den? Boken "The Book Thief" (£2.49) har jag sett filmversionen av, men ni känner ju mig; jag älskar att köpa böcker i andra hand och den här ser jag dessutom fram emot att läsa.
Dessa två vinyler (£8) var spännande att hitta i lådorna fyllda med gamla ABBA look-alikes och trist kyrkomusik. Folk tycks oftast inte vilja lämna in bra skivor, vilket en ju kan förstå haha.
Och slutligen hittade jag en rymlig ryggsäck (£7.99) klädd i jeanstyg, som är en underbar och bra mycket billigare variant av en Herschel-ryggsäck. Jag har inte hittat något märke på den så jag vet tyvärr inte vart den kommer ifrån eller vad originalpriset var. Det förblir ett mysterium.
Har ni hittat något kul på secondhand nyligen som ni är exalterade över?