Emma

Jag har ingen ork
Vädret har varit lite svalare de senaste dagarna - ibland har mamma sagt högt att det känns som höst. Så vana blev vi vid den sjuka värmen att vanligt sommarväder känns som höstväder. Vi var vid sjön i förrgår och det blåste förfärligt så vi stannade inte länge. Vi har druckit mycket kaffe och försökt få ordning på alla grejer som vi vill bli av med, genom att sälja eller återvinna eller skänka. Hittills har vi lagt upp mycket av mammas kläder i köp- och säljsidor på Facebook, men det går trögt. Det blir lätt mycket grejer som bara står och samlar damm när flera personer går bort inom en kort tidsperiod, som det gjorde i vår familj 2012 till 2016. Men just nu skiner solen och det är inte höst alls! Mamma och jag ska äta en sen frukost ute på trappen och sedan åka till affären - jag har planerat en middagsbjudning (lol så vuxet) på torsdag för att hinna träffa några kompisar och jag behöver inhandla maten jag ska laga.
Jag känner mig inte så inspirerad just nu. Jag känner mig slö. Jag har flera utkast till intressanta blogginlägg på lager, men jag orkar inte ta tag i och skriva dom. Har ni några önskemål på nåt ni vill att jag ska skriva om?