Emma

Något nytt, något gammalt
Jag hämtade min Macbook hos Apple idag. Dom hade lagat den så nu fungerar den toppenbra igen. Om ni har någon Apple-produkt som går sönder och behöver skickas in på lagning, kom ihåg att nämna consumer law (pssst, det var tack vare det som jag inte behövde betala för lagningen denna gången). På vägen hem sprang jag några ärenden för att fylla på sånt som toapapper, tvål, smör osv osv. Jag var även in på några andra ställen, som vanligt haha. Jag gick bara in på H&M för att titta efter ett par örhängen som jag tittat på på deras hemsida ett tag. Dom hade inte det paret i affären, men på något vis gick jag där ifrån med ett par ändå, samt två par strumpor som var på rea.
 
 
På sistone har jag tänkt att jag vill dra ner på hur mycket foundation jag använder. Inne på The Body Shop fick jag hjälp att testa en concealer och en lättare BB-cream att bara dölja rödhet, eventuella finnar och såna smågrejer med nu till sommaren. Jag tror det var det varma, soliga vädret som fick mig att känna sommarkänslor idag; det var 20 grader varmt! Body washen fick jag gratis. Toppen mot oren hy.
 
 
Jag vill börja köpa grönsaker och frukt helt utan förpackningar. Jag försöker alltid välja utan förpackning i affären, men allt finns inte i lösvikt. Det finns dock många gatustånd i London som säljer färska grönsaker, så därför har jag nu en tygpåse specifikt för såna inköp.
 
 
Secondhandbutik. Självklart gick jag in i en secondhandbutik. Och jag kom ut med en keramikvas som påminner mig om en blå hortensia. I detta ljuset ser den dock lite mörk ut.