Emma

Mitt dyraste impulsköp hittills
Det känns som att jag inte har skrivit på evigheter. Inte ordentligt, skrivit vad jag gör, med fina bilder och roliga historier. När jag landade på Gatwick någon gång runt midnatt i söndags så kände jag tröttheten och stressen rusa tillbaka in i kroppen som om jag aldrig ens hade åkt hem på semester.
Jag och Charlie hade en ledig dag i onsdags. Vi åkte in till Denmark Street för han behövde få strängarna och halsen anpassad på hans nya gitarr. Jag hade verkligen inte planerat att komma hem med en helt egen gitarr - den första gitarren jag köpt helt sjäv. Jag har ingen förstärkare här i min Londonlägenhet; jag hade tänkt koppla in gitarren till Logic genom min Macbook, men jag lämnade in Macbooken på lagning hos Apple i tordags. Håller tummarna för att det går bra och inte bli dyrt. Peppar peppar! Som mamma alltid säger när hon inte vill jinxa något.
 
 
Idag är det soligt, måttligt molnigt och grönt ute. Mina vinterlakarn har bytts ut mot mina sommarlakarn, för att låtsas att våren definitivt är här. Jag ska lära mig Your Gold Teeth av Steely Dan inför lektionen på tisdag, jag ska jogga in till affären på Putney High Street och jag ska damsuga heltäckningsmattan i mitt rum. Jag ska bara hitta motivationen först... Den borde ligga här någonstans...