Emma

Kattmys, lite DIY och nytt läppstift
För andra gången inom loppet av en vecka så har min Macbook lagt av och det är otroligt stressande. I skrivande stund sitter jag vid mammas Asus-laptop, men jag ska inte bli för långdragen för det är snart middagsdags här i gula huset. Jag ville bara berätta att jag inte riktigt har enkel tillgång till en dator just nu och kan blogga varje dag. Imorgon flyger jag tillbaka till London, så jag är inte bara stressad över min Macbook; jag är även ledsen över att åka ifrån mamma snart igen, som vanligt då alltså.
 
 
De senaste dagarna har jag mest bara skrotat runt, träffat lite vänner, hjälpt mamma med diverse att-göra grejer. Jag pysslade lite; jag hade en glasburk och lite snöre som blev en hängande vas. Jag tänkte plantera någon liten blomma i den, men jag vet inte. Ett elektriskt ljus är också ett alternativ. Vad tycker ni?
 
 
Ville bara, helt osponsrat, nämna detta underbara läppstift från L'oreal som jag köpte på Lindex härom dagen när jag och mamma var ute på kommunens "tjejkväll" och hittade lite kul kläder på dubbelrea. Skriv i kommentarerna ifall ni skulle vara intresserade av att se vad jag köpte. Färgen på läppstiftet jag valde är 463 Plum Tuxedo från deras Color Riche Matt-serie.
 
 
Idag har jag mest bara jobbat på ett porträtt som mamma beställt åt sin kompis som snart ska döpa sin nya bebis Emma - bra namn, eller hur. Vet aldrig längre om jag blir helt nöjd när jag väl sätter mig och skapar något, men jag antar att det bara är jag som är så där extra hård mot mig själv igen.
 
 
Jag har bokat tid hos Apple nästa vecka, för att få min dator fixad. Förhoppningsvis är det inget dramatiskt och fruktansvärt fel med den.
Nu är det dags för mammas kräftstjärtssoppa. Vi hörs när vi hörs!